VYBRAT REGION
Zavřít mapu

I/11 půjde stavět za rok, tvrdí Smolka i Palkovská

Třinec /UVNITŘ ČLÁNKU MAPA/– Výstavbu první části přeložky silnice I/11 na Třinecku půjde zahájit zhruba za čtrnáct měsíců. Vzhledem ke stavu příprav lze nejrychleji stavět více než čtyřkilometrový úsek od čerpací stanice Shell u kruhového objezdu v Oldřichovicích k firmě Bajusz v Bystřici.

22.7.2011 3
SDÍLEJ:

Výstavbu první části přeložky silnice I/11 na Třinecku půjde zahájit zhruba za čtrnáct měsíců. Nejrychleji lze stavět více než čtyřkilometrový úsek od čerpací stanice Shell u kruhového objezdu v Oldřichovicích (na snímku) k firmě Bajusz v Bystřici. Foto: Deník/Marek Cholewa

Informovali o tom ve čtvrtek v Třinci Martin Smolka, který je pověřen řízením ostravské správy ŘSD, a starostka Věra Palkovská.

Související články najdete zde:Příprava nové silnice na Třinecku

Největší problémy s výkupy jsou v Bystřici, kde skončí majetkoprávní vypořádání zřejmě až za dva roky. V úseku „od šelky po Bajusze“ je ale podle Palkovské reálné získat stavební povolení tak, aby se mohlo stavět v září 2012.

Soustředí se na smysluplný úsek, v němž jsou nejmenší problémy

„Od ŘSD byl požadavek, aby to byl smysluplný úsek od nájezdu po nájezd. A hlavně to řeší Vendryni, Kamionku, tedy ty nejsložitější úseky,“ uvedla s tím, že zde zbývá vyřešit 14 pozemků. „V podstatě jen jeden je problematický, u ostatních vlastníků víme, že by mělo dojít k souhlasu. Během dvou tří měsíců by to mohlo být hotovo,“ tvrdí starostka. Dodala, že na tomto postupu je shoda i v pracovní skupině a starostové Vendryně a Bystřice s ním souhlasí.

„Opravdu to dává smysl,“ řekl Martin Smolka a zopakoval, že jde o nejlépe připravenou část nové silnice I/11. „Ten úsek je dlouhý čtyři a půl kilometru a odhadované náklady na stavbu jsou 2,9 miliardy bez DPH,“ naznačil. Smolka uvedl, že podle propočtů je nyní zapotřebí na poslední výkupy vyčlenit 52 milionů korun. Na zahájení stavby v příštím roce pak postačí padesát milionů.

Ilustrační foto

Podle Smolky je důležité, aby se přeložka už za rok posunula do režimu zahájených staveb, což bude klíčové při rozhodování, kolik peněz dostane v roce 2013. „V tomto roce by měla začít hlavní stavební činnost,“ upozornil s tím, že ŘSD bude o peníze žádat, avšak priority určuje ministerstvo dopravy.

Palkovská naznačila, že 102 milionů korun, které nová silnice letos a příští rok potřebuje, není nijak závratná částka, a její schvalování by tak nemuselo vyvolat nějaké velké diskuse. "My se tím utěšujeme. Navíc chtít například dvě miliardy na rok 2012 je zbytečné," uvedla. Zahájení stavby oddaluje neochota prodat, ne vždy jsou ale důvodem peníze. "Jsou za tím i subjektivní pocity. Jeden vlastník říkal, že u nich v rodině platilo, že pozemky se neprodávají. Ale to už je vyřešeno," naznačila Palkovská. Varovala, že pokud budou peníze a úsek nezíská včas stavební povolení, za rok se stavět nebude.

Výběr firmy, která silnici postaví, bude trvat minimálně šest měsíců. Přitom jen v úseku od oldřichovického kruhového objezdu k firmě Bajusz bude nutné ještě předtím vydat desítky dílčích stavebních povolení. Smolka ale odhaduje, že některá z nich bude možné vydávat od v září. Mělo by jít například o mosty či přeložky sítí.

Konstatoval, že v příštím roce půjde de facto o zahájení dvou staveb, protože by zároveň začaly práce i v úseku z Oldřichovic do Nebor. I zde výkupy pokračují, ale stát má v držení zatím jen deset procent plochy, kterou pro stavbu potřebuje. V bystřickém úseku je to sedmdesát procent.

Věra Palkovská ve čtvrtek prohlásila, že v poslední době je kolem přeložky „strašně hodně šumu a dezinformací“. Zdůraznila, že "výkupy po celou dobu běží". A nyní jde o to, aby se napřesrok konečně začalo stavět, byť zatím na krátkém úseku.

„Je třeba do toho vnést pragmatický přístup, co se týká informací. Rozumím tomu, že je spousta lidí, kteří chtějí být za každou cenu v novinách, a z jejich vyjádření jsou pak lidé nervózní. Na jedné akci jsem se setkala s názorem, že se vůbec nic nedělá. To je nesmysl,“ řekla třinecká starostka.

Celá silnice bude stát více než sedm miliard

Největší problémy jsou s přípravou nové silnice mezi Třanovicemi a Nebory. - více ZDE

Tato trasa zatím nemá ani územní rozhodnutí. „Proto se neobjevuje v žádné koncepci. Nejsou v žádném případě hozeni přes palubu, ale je to stejné jako při maratónu. Oni běží a musí nás doběhnout,“ prohlásila Palkovská.

Smolka uvedl, že náklady na stavbu celé silnice z Třanovic do Bystřice se odhadují na 7,6 miliardy korun bez DPH.

Autor: Marek Cholewa

22.7.2011 VSTUP DO DISKUSE 3
SDÍLEJ:
Vlak smetl auto na přejezdu v Pržně.
AKTUALIZUJEME
14

Vlak smetl na přejezdu mezi Baškou a Pržnem auto, řidička zemřela

Klimkovický tunel. Ilustrační foto.
AKTUALIZOVÁNO
14

Komplikace pro všechny! O víkendu se uzavře klimkovický tunel

Právě jsme se narodili, podívejte se na fotogalerii miminek

Podívejte se na miminka, která se narodila v posledních dnech na Frýdecko-Místecku a Třinecku.

O sbírku na obnovu kostela je zájem. Na spáleništi se pracuje

Pod záštitou města Třince se uskuteční benefiční akce pro obnovu kostela Božího Těla v Gutech, který se před dvěma týdny stal obětí žhářského útoku. Na místo dohlíželi strážníci městské policie a město se pustilo do bezpečnostního kácení ohořelých stromů v blízkosti spáleniště.

Oceláři na úvod Rona Cupu vyhráli

První vítězství na turnaji Rona Cup ve slovenském Trenčíně si připsali ve čtvrtek odpoledne hokejisté Třince. Svěřenci Václava Varadi porazili Žilinu 4:3.

Část obchvatu Frýdku-Místku získala stavební povolení. Vyhráno ale projekt nemá

V případu plánovaného obchvatu Frýdku-Místku nastal posun. Ministerstvo dopravy vydalo stavební povolení pro část trasy, která zasahuje do přírodní památky Profil Morávky.  

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení