Oznámil to ministr dopravy Dan Ťok spolu se starostkou Třince Věrou Palkovskou a generálním ředitelem Ředitelství silnic a dálnic Janem Kroupou.

„Měl jsem s majitelem a generálním ředitelem jednání v pátek a dohodli jsme se, že se stavební firma MOTA-ENGIL vrátí na staveniště a dokončí stavbu v září příštího roku. Dohodli jsme se na podmínkách a jsem přesvědčen, že tak velká firma si nemůže dovolit opustit stavbu," řekl v pondělí Dan Ťok.

Firma MOTA-ENGIL odešla nečekaně od rozestavěné stavby koncem října. Ministr dopravy prostřednictvím portugalské velvyslankyně zkontaktoval vedení společnosti a následně se setkal s majitelem firmy. „Situace na Třinecku je neúnosná, třicet tisíc aut denně projíždí naší částí regionu, odchod firmy ze stavby bylo zděšení a doufáme, že firma se tedy na stavbu co nejdříve vrátí," říká starostka Třince Palkovská.

Problémy při stavbě obchvatu byly naplno odhaleny na konci října. Ředitelství silnic a dálnic tehdy informovalo, že obdrželo dopis od sdružení zhotovitelů, které buduje silnici I/11 Oldřichovice Bystřice. Stavbaři v něm oznámili odstoupení od smlouvy a přerušení prací. Důvodem je insolvence jednoho z členů. Podle ŘSD šlo o velmi překvapivý krok sdružení zhotovitelů. „Zhruba tři měsíce se zástupci vedoucí firmy ve sdružení jednáme s tím, že firma vznesla vyšší nároky, než jaké obsahuje smlouva o dílo. Tyto nároky ovšem nedoložili," řekl před dvěma týdny generální ředitel ŘSD Jan Kroupa. Sdružení firem zvítězilo ve vyhlášeném výběrovém řízení především nízkou nabídkovou cenou, kterou opakovaně obhajovalo jako reálnou.

Stavba silnice I/11 v úseku Oldřichovice-Bystřice byla zahájena v srpnu 2014 spolu se stavbou I/11 Nebory-Oldřichovice. Celková délka stavby je 6,2 kilometrů a na trase je 12 mostních objektů, jedna mimoúrovňová křižovatka a 18 protihlukových stěn. Podle smlouvy měla stát 1,7 miliardy bez DPH. První motoristé by se měli po nové silnici projet příští rok na podzim.