„Na odkoupení těchto pozemků nemáme žádnou žádost,“ řekla včera redakci Karin Přikrylová z odboru správy majetku města. Záměr se týkal odprodeje dvou tisíc z celkem devíti tisíc metrů čtverečních, které Třinci v areálu patří, a mimo jiné měl přinést vyšší kvalitu cestování. Zatím není jasné, zda se radní rozhodnou v nejbližší době nabídku zopakovat. „O dalším způsobu s nimi budeme teprve jednat,“ poznamenala Karin Přikrylová. Podle vedení třinecké radnice by autobusové stanoviště mezi ulicemi Frýdecká a 1. máje zůstalo i v případě prodeje pozemků. Zájemce by ale v místě mohl postavit až třípodlažní budovu s obchody a službami, vyloučena nebyla ani výstavba podzemního parkoviště. S tím, aby se plocha pro nástupiště zmenšila, nesouhlasil například zastupitel Jaroslav Hýbl (KSČM). Podle něj ve špičce do areálu najíždí více než osm desítek autobusů. „To stanoviště musí dýchat, už kvůli nedaleké koksovně,“ uvedl Hýbl. Záměr kritizoval rovněž Radim Turek (ČSSD). Ten tvrdil, že firmy, které nemají nadstandardní informace, mají na svou nabídku málo času. „Na mě to působí dojmem, že už je na to někdo nachystaný,“ spekuloval Turek. Přesně opačný názor má radní Igor Petrov (SN 2), jenž prodej pozemků poprvé navrhl již loni v dubnu. „Dejme prostor těm, kteří chtějí ve Starém Městě podnikat a stavět,“ prohlásil Petrov. Třinecké autobusové stanoviště město koupilo od firmy Transportservis Český Těšín, před dvěma lety za ně zaplatilo více než deset milionů korun. Firma předtím opakovaně žádala stavební úřad o změnu územního a regulačního plánu Starého Města. V lukrativní lokalitě chtěla vybudovat obchodní centrum. Společnost údajně třineckým úředníkům naznačovala, že firmě Bus Slezsko nemusí prodloužit nájemní smlouvu.