„Předpokládáme, že by mohla být výstavba parkovacího domu pro kola zahájena o prázdninách," řekla mluvčí třinecké radnice Šárka Szlaurová. Automatizovaný parkovací dům pro minimálně stovku kol vznikne v Jablunkovské ulici v bezprostřední blízkosti železniční zastávky Třinec centrum a autobusové zastávky.

„Parkovací dům je navržen za účelem podpory rozvoje cyklodopravy jako vhodné alternativy pro příjezd k navazujícím vlakovým a autobusovým spojům odjíždějícím ze zdejších zastávek," podotkla mluvčí s tím, že samotná Jablunkovská ulice je rozšířena o vyhrazené pruhy pro cyklisty a cyklostezku, která navazuje na síť městských a podhorských cyklotras. Proto může parkovací dům posloužit také cykloturistům i návštěvníkům kulturních a společenských akcí konaných v centru města.

Čtěte také: V Třinci vypsali zakázku na patrový parkovací dům pro jízdní kola

S parkovacím domem pro kola mají zkušenosti například v Hradci Králové a Přerově. Použití parkovacího domu bývá jednoduché, zaparkovat své kolo i s brašnami a přilbou zvládnou děti i senioři. Uschování na 24 hodin vyjde na 5 korun, jízdní kolo je po celou dobu v bezpečí. Podle starostky hutnického města Věry Palkovské zapadá projekt do snahy snižovat podíl automobilové dopravy na znečišťování ovzduší. V Třinci i dalších městech se snaží přimět lidi, aby častěji vyměnili automobil za kolo. „Proto, aby lidé na krátké vzdálenosti používali častěji jízdní kolo než auto, je nutno vytvořit dostatečně bezpečné a pohodlné podmínky pro cyklisty. V posledních letech přibyly nové cyklostezky, vyhrazené pruhy nebo veřejné cyklopumpy a naše město se stává stále přátelštější k cyklistům. Stejně důležité je ale i zkvalitňování nabídky zázemí, kam patří například i možnost bezpečně své kolo zaparkovat," konstatovala Věra Palkovská.

Zakázku na projektovou dokumentaci a stavbu věže pro kola vypsala třinecká radnice už v první polovině loňského roku, po několika dnech ale tendr zrušila. Objevila se totiž možnost získat dotaci, která by zaplatila většinu ceny stavby. Město dříve uspělo se žádostí o dotaci, která měla pokrýt jen polovinu nákladů na stavbu.