VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Ve městě vznikla nová poradna

Frýdek-Místek - V místecké kanceláři Svazu důchodců nyní najdou pomoc nespokojení spotřebitelé.

23.4.2009
SDÍLEJ:

SOS otevřelo ve Frýdku-Místku novou poradnu. Foto: Deník/Jana Rumianová

Ve městě vznikla zbrusu nová spotřebitelská poradna. Pro radu a pomoc si do ní budou moci přijít nespokojení lidé, kterým se při nákupu zboží nebo v provozovnách nejrůznějších služeb přihodí nějaká nekalost. Díky nové poradně nyní budou mít větší šanci na spravedlivé vyřízení svých stížností.

Poradnu pro spotřebitele ve středu 22. dubna otevřelo Sdružení obrany spotřebitelů (SOS) v kanceláři Svazu důchodců na ulici 17. listopadu číslo 147. Zájemci ji na tomto místě budou moci bezplatně využívat každou čtvrtou středu v měsíci vždy od 13 do 17 hodin. Radu tu zájemcům poskytne poradkyně Hana Marčanová ze Spotřebitelského informačního centra v Ostravě.

Tisíc nespokojených spotřebitelů

„Sdružení obrany spotřebitelů se na mě obrátilo s žádostí o pomoc při zřízení poradny pro spotřebitele, kteří potřebují radu nebo řeší nějaký vzniklý problém,“ popsala vznik poradny frýdecko-místecká primátorka Eva Richtrová (ČSSD). Vloni se totiž na toto sdružení jen na Frýdecko-Místecku obrátilo téměř tisíc nespokojených zákazníků.

„Nejbližší poradna SOS je však až v Ostravě nebo v Novém Jičíně. Všechny problémy spotřebitelů ale není možné vyřešit telefonicky,“ podotkla primátorka. Proto se SOS rozhodlo otevřít pobočku i ve Frýdku-Místku.

„Díky vstřícném postoji předsedy pobočky Svazu důchodců ČR ve Frýdku-Místku Rudolfa Horníčka teď bylo možné otevřít poradnu pro spotřebitele právě v prostorách Svazu důchodců ČR,“ dodala Eva Richtrová.

Pro radu si přišel příliš brzy

Nová poradna se zřejmě bude těšit obrovskému zájmu lidí. Nasvědčuje tomu fakt, že historicky první klient si sem přišel pro radu už hodinu před otevřením poradny a hned během první hodiny jejího provozu si sem přišlo pro pomoc i několik dalších nespokojených spotřebitelů.

„Už více než rok řeším problém s jedním podnikatelem, který mi doma instaloval plastová okna a dveře. Ukázaly se na nich však závady, reklamaci mi ale dodavatel nechce uznat. Zkoušel jsem to řešit i přes Českou obchodní inspekci, ale bezvýsledně se to táhne už řadu měsíců. Opravdu si nevím rady, proto, když jsem se v tisku dočetl o otevírání této nové poradny pro spotřebitele, využil jsem první příležitosti a zašel sem. Doufám, že mi tady pomohou,“ pověděl první klient nové poradny Bohumil Fojtík z Frýdku-Místku.

„Na nějaké předváděcí akci jsem si koupila elektrický gril, je ale celý křivý a jedna spirála nehřeje. Výrobek už jsem dvakrát reklamovala, ale zatím bez výsledku. Potřebovala bych poradit, jak mám dále postupovat a na co mám jako nespokojená zákaznice právo,“ svěřila se další klientka poradny Blanka Krpcová z Frýdku-Místku. Hned v prvních minutách fungování spotřebitelské poradny přišel i Zdeněk Štíhel z Frýdku-Místku. „Koupili jsme si sedací soupravu asi za sedmnáct tisíc korun. Po velmi krátkém používání už ale začíná být prosezená a křivá, je vratká, sedadla nepruží. Nevím, jak mám při reklamaci postupovat, abych uspěl. Proto jsem si přišel pro radu,“ popsal svou stížnost Zdeněk Štíhel.

Poraden je ve Frýdku-Místku víc

Kromě nové spotřebitelské poradny však ve Frýdku-Místku fungují i další poradny. Přímo v prostorách svazu důchodců například už od loňského léta funguje bezplatná finanční poradna, která je otevřena každé pondělí od 14 do 16 hodin.

„Finanční poradna je určena pro držitele průkazů ZTP, ZTP/P, seniory, sociálně slabší rodiny a rodiny s dětmi. Odborníci z Občanského sdružení sociálních a finančních poraden jim zdarma poradí s pojištěním domácnosti i nemovitosti, se zákonným a havarijním pojištěním, ale také s pojištěním za škodu způsobenou zaměstnavatelem. V poradně se zájemci také dozví, jak neplatit víc, než je potřeba. Získají zde totiž také cenné informace týkající se elektrické energie, plynu, pohonných hmot, mobilního operátora, pevné linky nebo internetu,“ vysvětlil radní města Ivan Vrba.

Na stejném místě, v kanceláři Svazu důchodců na ulici 17. listopadu číslo 147, rovněž funguje i bezplatná právní poradna. Ta je otevřena vždy první úterý v měsíci od 16 hodin.

Mimoto je v prostorách magistrátu města také možné každý třetí čtvrtek v měsíci od 8 do 14 hodin využít bezplatných služeb České obchodní inspekce. Dále se mohou lidé ve Frýdku-Místku obrátit pro pomoc například i v sociálně-právní poradně, která se nachází v Centru pečovatelských služeb na Zámecké ulici.

Autor: Jana Rumianová

23.4.2009 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto z ostravské fakultní nemocnice

Čtyřleté děvčátko v Jablunkově vypadlo ze třetího patra

Dokončování kašny na náměstí Svobody ve Frýdku-Místku.
5

Na náměstí Svobody stavbaři dokončují stavbu nové kašny

AKTUALIZUJEME

Vlak smetl na přejezdu mezi Baškou a Pržnem auto, řidička zemřela

Neštěstí se stalo v pátek dopoledne na železniční trati mezi Baškou a Pržnem. Vlak tam na železničním přejezdu na dolním konci Pržna smetl auto.

AKTUALIZOVÁNO

Komplikace pro všechny! O víkendu se uzavře klimkovický tunel

 Dálniční tunel v Klimkovicích o víkendu projde každoroční plánovanou odstávkou. Ta ale bude oproti původnímu harmonogramu o čtyři hodiny kratší.

Právě jsme se narodili, podívejte se na fotogalerii miminek

Podívejte se na miminka, která se narodila v posledních dnech na Frýdecko-Místecku a Třinecku.

O sbírku na obnovu kostela je zájem. Na spáleništi se pracuje

Pod záštitou města Třince se uskuteční benefiční akce pro obnovu kostela Božího Těla v Gutech, který se před dvěma týdny stal obětí žhářského útoku. Na místo dohlíželi strážníci městské policie a město se pustilo do bezpečnostního kácení ohořelých stromů v blízkosti spáleniště.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení