VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Vlaky pojedou pomalu celý podzim, přesto mohou zabíjet

Třinec -Kdyby nešlo o život, dalo by se mluvit o zajímavé informaci. Na staveništi u Slovanu, které denně na vlastní pěst překonávají davy lidí, se rychlost vlaků zvýší o několik týdnů později, než se uvádělo.

11.10.2011 1
SDÍLEJ:

Přechod přes koleje pod náměstím TGM byl sice zrušen už v červenci, lidé z lokality „za tratí“ to ale nerespektují. Jde také o přirozenou spojnici mezi Lyžbicemi a Sosnou.Foto: Deník/Marek Cholewa

Přechod přes koleje pod náměstím byl sice zrušen už v červenci, lidé z lokality „za tratí“ to ale nechtějí respektovat a navzdory betonovým bariérám dál chodí přes rozestavěnou koridorovou trať. Místo vždy bývalo přirozenou spojnicí mezi Lyžbicemi a Sosnou, a proto se tudy běžně chodí i na sídliště a do nemocnice.

„My si to tam nějak přeskáčeme,“ říká dvaačtyřicetiletý Luboš Houška, jenž žije za kolejemi pátým rokem. Odhaduje se, že přes zakázané místo chodí tři až čtyři tisíce lidí. Paradoxně se k nim hlásí i třinecká zastupitelka Anna Bystrzycká. „Je to podle předpisů, ale proti lidem. Já sama se přiznám, že tam chodím. I když je to strašné, je mnohem pohodlnější jít tudy a skákat přes ty díry, než jít až k městskému úřadu,“ uvedla Bystrzycká.

Oldřich Zlámal, ředitel celé stavby mezi Bystřicí a Českým Těšínem, takové chování rozhodně nedoporučuje. „Chtěl bych požádat občany, aby opravdu respektovali to, že přes bývalý přechod se nesmí chodit. Vlak jezdí po novém svršku, takže ho slyšíte v posledních třiceti až padesáti metrech, na to rozhodně není šance reagovat,“ pravil. V místě kromě vlaků občas jezdí i tatrovky, ale zatím se zde žádná tragédie nestala. Podle Zlámala by se přesto měli Třinečané co nejdříve ukáznit.

„Ta situace je pro ně asi problematická, je to ale v souladu se zadávacími podmínkami. Je to z důvodu technického, ne že by někdo chtěl dělat naschvály,“ prohlásil Zlámal. Původně počítal s tím, že v úseku bude snížena traťová rychlost na 50 kilometrů za hodinu jen do 3. listopadu, tento termín ale není reálný. „Zvyšovat traťovou rychlost bude možné až na konci roku, teď je tam padesát kilometrů, na konci roku bude zvyšována na osmdesát a postupně dál,“ zdůraznil. Plná rychlost? 140 až 160 kilometrů za hodinu. Když se k tomu připočítá zimní počasí, zhoršená viditelnost a náledí, je zřejmé, že někdy na přelomu roku se nebezpečí radikálně zvýší.

Firmy s takovou nekázní místních nepočítaly, nicméně uznávají, že v centru města se přes koleje chodilo odjakživa. Padl příslib, že v polovině roku 2012 se už lidé budou moci dostat na druhou stranu průchodem, což nebude nic jiného než zárodek podjezdu Via Lyžbice, jehož výstavba má skluz.

Autor: Marek Cholewa

11.10.2011 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto

Voda z vlastní studny - na kolik přijde

Ilustrační foto.

Železniční přejezd ve Frýdku pod estakádou bude uzavřen

Na Gracii se vrací Marianne Vos

Orlová – Ve čtvrtek startuje další ročník cyklistické Gracie Orlová.

DOTYK.CZ

Většina úvěrových firem jsou predátoři. Exekucím čelilo 843 tisíc lidí

Lidé by si měli dávat pozor nejen na úvěrové společnosti, z nichž je predátorských či lichvářských přes devadesát procent, tvrdí tvůrci Mapy exekucí.

Tečkování kol museli přesunout do biografu

Paskov Jarní značení jízdních kol připravili v Paskově už potřetí. Radnice ve spolupráci s Městskou policií Frýdek-Místek tak lidem nabídla možnost, aby si nechali svá kola zdarma označit takzvaným syntetickým DNA kódem, což v případě krádeže usnadňuje identifikaci.

AUTOMIX.CZ

OBRAZEM: Tyhle české sporťáky uměly i přes 300 km/h. A měly motory z tatrovek

Přestože má většina z nás kopřivnickou tatrovku zafixovanou z minulosti jako automobilku zaměřenou na luxusní "papalášské" limuzíny, případně jako výrobce nákladních aut, v historii najdeme i několik vozů, které se těmto definicím naprosto vymykají.

Předvolební speciál deníku: Jak splnila vláda své sliby?

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies