Koch na jednání třineckých zastupitelů tvrdil, že to vyplynulo z rozhovoru, který vedl v kuloárech při návštěvě ministra Víta Bárty s jedním z členů jeho týmu.

Gawlas Kaasovi věří, náměstek uklidnil i Palkovskou

Podle třinecké starostky Věry Palkovské, bukoveckého poslance Petra Jalowiczora a krajského zastupitele Petra Gawlase ale ministerstvo říká, že na I/11 se šetřit nebude. Slíbil jim to Bártův náměstek Tomáš Kaas, jenž tento týden přijel na Třinecko kvůli pracovní skupině, která má řešit kamiony na stávajícím hlavním tahu.

Více k tématu si přečtěte v souvisejících článcích

„Komu mám věřit? Panu Kochovi, nebo panu Kaasovi? Prostě pro mě je věrohodný náměstek ministra, který řekl, že úsek Oldřichovice-Bystřice pojede v plném tempu,“ řekl redakci Gawlas. Dodal, že o tom mluvil i s moravskos­lezským hejtmanem Jaroslavem Palasem, který dostal slib, že I/11 „má zelenou“, pro změnu přímo od ministra Bárty.

Rovněž poslanec Petr Jalowiczor řekl, že byť se s Kaasem v Bystřici jednalo zejména o možnostech omezení kamionové dopravy, k přípravě přeložky padlo ujištění, že výkupy pokračují a Vít Bárta škrty u I/11 nechystá. „Byli jsme ubezpečeni, že této naší stavby se to netýká. Pan ministr to vnímá jako důležitou věc pro region – díky tomu, že tady přijel, že tady s těmi lidmi mluvil,“ uvedl Jalowiczor.

Věra Palkovská je pro změnu ve stálé pracovní skupině, která se zabývá samotnou přípravou přeložky. I ona se s Kaasem, který je na ministerstvu odpovědný za výstavbu silnic a dálnic, setkala. „Uklidnila jsem se, z toho jednání vyplývá, že jedeme dál,“ shrnula třinecká starostka.

Na pondělním jednání zastupitelů v reakci na Kochovo tvrzení svým kolegům řekla, že město Třinec chce společně se Sdružením pro rozvoj Moravskoslezského kraje oslovit premiéra Petra Nečase. Palkovská chce podle svých slov kontaktovat i Víta Bártu, a to kvůli „některým informacím“, které padly během jeho návštěvy Hrádku.

Plánovaná silnice Oldřichovice-Bystřice měří 6,239 kilometru, cena stavby se odhaduje na 2,2 miliardy korun. Její zahájení v roce 2011 je reálné, ovšem pouze při výrazném zrychlení majetkoprávní přípravy. Ta si vyžádá celkem 140 milionů korun.

Čekat se bude čtyři až sedm let

Úsek Oldřichovice-Bystřice je na celé trase I/11 (I/68) nejlépe připraven, přesto se po něm řidiči projedou nejdříve v roce 2014. Přitom se už objevují hlasy, že za určitých okolností se může stavba protáhnout až do roku 2017.

Vůbec nejhorší je situace s přípravou šestikilometrové silnice Třanovice-Nebory, která zatím nemá ani územní rozhodnutí. Obec Hnojník kvůli tomu musí změnit svůj územní plán. - více ZDE

Samotná stavba je natolik v nedohlednu, že hovořit o přibližných termínech je zcela zbytečné.

Majetkoprávní příprava pokračuje, říká i Jakub Ptačinský

Praha, Třinec – Na spekulace, které se objevily v souvislosti s výkupy nemovitostí pro stavbu silnice I/11 na Třinecku, zareagoval ve čtvrtek Jakub Ptačinský z tiskového odboru ministerstva dopravy. Zdůraznil, že majetkoprávní příprava pokračuje a ministerstvo její pozastavení nechystá. „Ve věci přípravy I/11 platí stanovisko pana ministra tak, jak bylo řečeno na jeho návštěvě v Moravskoslezském kraji dne 30. července, které se zúčastnil hejtman Moravskoslezského kraje Jaroslav Palas, starosta obce Hrádek, pan Robert Borski, starosta obce Bystřice Ladislav Olšar a další. Problematický úsek silnice I/11 Oldřichovice–Bystřice je pro ministerstvo dopravy nadále prioritou a majetkoprávní příprava bude pokračovat,“ řekl Ptačinský redakci.