Koch na jednání třineckých zastupitelů tvrdil, že to vyplynulo z rozhovoru, který vedl v kuloárech při návštěvě ministra Víta Bárty s jedním z členů jeho týmu.
Gawlas Kaasovi věří, náměstek uklidnil i Palkovskou
Podle třinecké starostky Věry Palkovské, bukoveckého poslance Petra Jalowiczora a krajského zastupitele Petra Gawlase ale ministerstvo říká, že na I/11 se šetřit nebude. Slíbil jim to Bártův náměstek Tomáš Kaas, jenž tento týden přijel na Třinecko kvůli pracovní skupině, která má řešit kamiony na stávajícím hlavním tahu.
„Komu mám věřit? Panu Kochovi, nebo panu Kaasovi? Prostě pro mě je věrohodný náměstek ministra, který řekl, že úsek Oldřichovice-Bystřice pojede v plném tempu,“ řekl redakci Gawlas. Dodal, že o tom mluvil i s moravskoslezským hejtmanem Jaroslavem Palasem, který dostal slib, že I/11 „má zelenou“, pro změnu přímo od ministra Bárty.
Rovněž poslanec Petr Jalowiczor řekl, že byť se s Kaasem v Bystřici jednalo zejména o možnostech omezení kamionové dopravy, k přípravě přeložky padlo ujištění, že výkupy pokračují a Vít Bárta škrty u I/11 nechystá. „Byli jsme ubezpečeni, že této naší stavby se to netýká. Pan ministr to vnímá jako důležitou věc pro region – díky tomu, že tady přijel, že tady s těmi lidmi mluvil,“ uvedl Jalowiczor.
Věra Palkovská je pro změnu ve stálé pracovní skupině, která se zabývá samotnou přípravou přeložky. I ona se s Kaasem, který je na ministerstvu odpovědný za výstavbu silnic a dálnic, setkala. „Uklidnila jsem se, z toho jednání vyplývá, že jedeme dál,“ shrnula třinecká starostka.
Na pondělním jednání zastupitelů v reakci na Kochovo tvrzení svým kolegům řekla, že město Třinec chce společně se Sdružením pro rozvoj Moravskoslezského kraje oslovit premiéra Petra Nečase. Palkovská chce podle svých slov kontaktovat i Víta Bártu, a to kvůli „některým informacím“, které padly během jeho návštěvy Hrádku.
Plánovaná silnice Oldřichovice-Bystřice měří 6,239 kilometru, cena stavby se odhaduje na 2,2 miliardy korun. Její zahájení v roce 2011 je reálné, ovšem pouze při výrazném zrychlení majetkoprávní přípravy. Ta si vyžádá celkem 140 milionů korun.
Čekat se bude čtyři až sedm let
Úsek Oldřichovice-Bystřice je na celé trase I/11 (I/68) nejlépe připraven, přesto se po něm řidiči projedou nejdříve v roce 2014. Přitom se už objevují hlasy, že za určitých okolností se může stavba protáhnout až do roku 2017.
Vůbec nejhorší je situace s přípravou šestikilometrové silnice Třanovice-Nebory, která zatím nemá ani územní rozhodnutí. Obec Hnojník kvůli tomu musí změnit svůj územní plán. - více ZDE
Samotná stavba je natolik v nedohlednu, že hovořit o přibližných termínech je zcela zbytečné.
Praha, Třinec – Na spekulace, které se objevily v souvislosti s výkupy nemovitostí pro stavbu silnice I/11 na Třinecku, zareagoval ve čtvrtek Jakub Ptačinský z tiskového odboru ministerstva dopravy. Zdůraznil, že majetkoprávní příprava pokračuje a ministerstvo její pozastavení nechystá. „Ve věci přípravy I/11 platí stanovisko pana ministra tak, jak bylo řečeno na jeho návštěvě v Moravskoslezském kraji dne 30. července, které se zúčastnil hejtman Moravskoslezského kraje Jaroslav Palas, starosta obce Hrádek, pan Robert Borski, starosta obce Bystřice Ladislav Olšar a další. Problematický úsek silnice I/11 Oldřichovice–Bystřice je pro ministerstvo dopravy nadále prioritou a majetkoprávní příprava bude pokračovat,“ řekl Ptačinský redakci.