S přípravou finišují třeba pracovníci frýdecko-místeckých technických služeb. „V tuto dobu již máme připravenou veškerou techniku, která bude potřebná v průběhu zimy při údržbě komunikací a odklízení sněhu," uvedl předseda představenstva TS Jaromír Kohut.

Celkem mají technické služby uskladněno přibližně dvanáct set tun posypové soli. Pokud letošní zima nevybočí do extrémů, mělo by to stačit na celou sezonu. Na zimní údržbu komunikací potřebují z městského rozpočtu každoročně zhruba deset milionů korun.

Prioritu při zimní údržbě mají komunikace s hromadnou veřejnou dopravou a s linkovou osobní dopravou, příjezdové místní komunikace ke zdravotnickým zařízením a další významné místní silnice. Podobné to je i s chodníky.

Technické služby zajišťují zimní údržbu 352 kilometrů místních komunikací. Netýká se jich naopak údržba silnic, které nepatří městu, tedy těch ve vlastnictví kraje nebo státu. Jejich údržbu provádí Správa silnic Moravskoslezského kraje (SSMSK). Jde o hlavní dopravní tahy ve městě. Také krajští silničáři už naplnili sklady na posypovou sůl, vylepšili i techniku.

„Pro zimní období bude mít správa silnic k dispozici 135 vlastních sypačů. Celková kapacita skladů na posypovou sůl je třicet tisíc tun," informoval technicko-provozní náměstek SSMSK Milan Novák.

Zejména zima v horských oblastech je pro silničáře vždy náročná. Členitý terén v Beskydech a velké množství sněhu, které většinou přetrvává až do pozdního jara, dává řidičům v sypačích a pluzích zabrat. Většina komunikací, které vedou horským terénem, se udržuje plužením a sypou se posypovou drtí. Sůl totiž není kvůli ochraně přírody na většině horských vozovek povolena.

Na celém území kraje se na polích začínají rozmisťovat zásněžky, které silnici částečně chrání od vytváření sněhových návějí.