VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Zmodernizovali přejezdy na dráze vedoucí do Beskyd

Ostravice - Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) v úterý slavnostně ukončila loňskou modernizaci 15 železničních přejezdů na trati mezi Frýdlantem nad Ostravicí a Ostravicí. Hlavní přínos projektu vidí především ve zvýšení bezpečnosti drážní dopravy v tomto úseku a zajištění vyššího komfortu pro cestující.

14.5.2015
SDÍLEJ:
Fotogalerie
7 fotografií

Jeden z patnácti přejezdů, které zmodernizovala Správa železniční dopravní cesty na trati mezi Frýdlantem a Ostravicí. To přispělo i k plynulosti silničního provozu. Foto: Deník/Marek Cholewa

Na trati mezi Frýdlantem a Ostravicí se tak zvýšila bezpečnost přejezdů a spolehlivost zařízení, zároveň se snížil vliv lidského faktoru.

Dalším pozitivním dopadem je zvýšení plynulosti provozu. „Prvořadým cílem modernizace přejezdů na trati mezi Frýdlantem a Ostravicí bylo zvýšení bezpečnosti provozu. Díky projektu je nyní možné navíc navýšit traťovou rychlost na 80 kilometrů za hodinu a rychlost pro přejíždějící silniční vozidla z dřívějších třiceti na padesát kilometrů za hodinu," shrnul už dříve generální ředitel SŽDC Pavel Surý.

Do Ostravice přijel Václav John, který v rámci SŽDC vede Stavební správu východ. Připomněl, že na přejezdech ročně zbytečně umírají desítky lidí. Podle něj se stavba pod Lysou horou mimořádně podařila, takže všichni, kteří se na ní podíleli, by měli cítit „železniční hrdost". Modernizaci přejezdů uvítal starosta Ostravice Miroslav Mališ. „U vlaků samozřejmě vidíme obrovský potenciál do budoucna. A co se týče stavby, proběhla úžasně. I úseky, které nebyly objízdné, se daly zvládnout," naznačil.

Stavbařům, kteří modernizaci dokončili už loni v listopadu, pomohla mírná zima. Pochvalovali si také vstřícnost místních úřadů a obyvatel. Projekt řešil výstavbu a rekonstrukci 15 světelných přejezdových zabezpečovacích zařízení na úrovňových kříženích regionální trati se silničními komunikacemi různých kategorií. Jeho součástí byla i obnova přejezdových vozovek a úprava příslušného železničního svršku a spodku.

Celkové náklady činí 179,5 milionu korun 127 milionů tvořila dotace, zbytek uhradil fond dopravní infrastruktury.

Autor: Marek Cholewa

14.5.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Jízdní kola se označují tečkováním v Kontaktním centru prevence v křížovém podchodu ve Frýdku-Místku. Ilustrační foto.

Značení kol vstupuje už do čtvrté sezony

Hokej, Tipsport extraliga: BK Mladá Boleslav - HC Oceláři Třinec.

Třinec podlehl Mladé Boleslavi 1:5

OKD: „Přesvědč kolegu, ať jde na Karvinsko. Nebudeš škodný"

Horníci ze zavíraného Dolu Paskov nechtějí od dubna dojíždět za prací, o přesun z Dolu Paskov do šachet v karvinské části revíru požádalo méně lidí, než vedení těžební společnosti OKD předpokládalo. 

Svatební pár Frýdecko-místeckého a třineckého deníku: Hlasujte ve 4. kole

Soutěžní svatební páry, které zaslaly redakci Deníku fotografie, mohou vyhrát zajímavé ceny. 

Padly tresty v kauze zneužití dotací v mládežnickém hokejovém klubu

Okresní soud vynesl včera odpoledne rozsudek v kauze, která se týkala zneužití dotací v mládežnickém hokejovém klubu HC Frýdek-Místek.

AKTUALIZOVÁNO

Pondělní ráno provázely vážné nehody

Doprava ve Frýdku-Místku v pondělí ráno zkolabovala. U mostu přes řeku Ostravici na hlavní silnici I/48 se okolo půl sedmé srazila dvě auta. Na místo vyrazili záchranáři, hasiči i policisté, k nehodě vzlétl také vrtulník.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies