VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Zmodernizovali přejezdy na dráze vedoucí do Beskyd

Ostravice - Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) v úterý slavnostně ukončila loňskou modernizaci 15 železničních přejezdů na trati mezi Frýdlantem nad Ostravicí a Ostravicí. Hlavní přínos projektu vidí především ve zvýšení bezpečnosti drážní dopravy v tomto úseku a zajištění vyššího komfortu pro cestující.

14.5.2015
SDÍLEJ:

Jeden z patnácti přejezdů, které zmodernizovala Správa železniční dopravní cesty na trati mezi Frýdlantem a Ostravicí. To přispělo i k plynulosti silničního provozu. Foto: Deník/Marek Cholewa

Na trati mezi Frýdlantem a Ostravicí se tak zvýšila bezpečnost přejezdů a spolehlivost zařízení, zároveň se snížil vliv lidského faktoru.

Dalším pozitivním dopadem je zvýšení plynulosti provozu. „Prvořadým cílem modernizace přejezdů na trati mezi Frýdlantem a Ostravicí bylo zvýšení bezpečnosti provozu. Díky projektu je nyní možné navíc navýšit traťovou rychlost na 80 kilometrů za hodinu a rychlost pro přejíždějící silniční vozidla z dřívějších třiceti na padesát kilometrů za hodinu," shrnul už dříve generální ředitel SŽDC Pavel Surý.

Do Ostravice přijel Václav John, který v rámci SŽDC vede Stavební správu východ. Připomněl, že na přejezdech ročně zbytečně umírají desítky lidí. Podle něj se stavba pod Lysou horou mimořádně podařila, takže všichni, kteří se na ní podíleli, by měli cítit „železniční hrdost". Modernizaci přejezdů uvítal starosta Ostravice Miroslav Mališ. „U vlaků samozřejmě vidíme obrovský potenciál do budoucna. A co se týče stavby, proběhla úžasně. I úseky, které nebyly objízdné, se daly zvládnout," naznačil.

Stavbařům, kteří modernizaci dokončili už loni v listopadu, pomohla mírná zima. Pochvalovali si také vstřícnost místních úřadů a obyvatel. Projekt řešil výstavbu a rekonstrukci 15 světelných přejezdových zabezpečovacích zařízení na úrovňových kříženích regionální trati se silničními komunikacemi různých kategorií. Jeho součástí byla i obnova přejezdových vozovek a úprava příslušného železničního svršku a spodku.

Celkové náklady činí 179,5 milionu korun 127 milionů tvořila dotace, zbytek uhradil fond dopravní infrastruktury.

Autor: Marek Cholewa

14.5.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Valérie Vaňková, Frýdlant nad Ostravicí, nar. 21. 6., 49 cm, 3,62 kg, Nemocnice ve Frýdku-Místku.

Právě jsme se narodili, podívejte se na fotogalerii miminek

Lokalita přehrady Olešná je v létě častým cílem rekreantů. Nejvíce láká aquapark. Ilustrační foto.
10

Kempaře čekají na Olešné změny

Krajské kluby znají své soupeře v poháru

V rámci losovacího aktivu, který se uskutečnil ve čtvrtek v Olomouci, byl rozlosován rovněž i nový ročník pohárové soutěže MOL Cup.

Pokuta za rychlost může dovolenou pořádně prodražit

Nástrahy čekají například v opravovaných úsecích v Rakousku, kde jsou automatické radarové systémy.

Olympijský park v únoru 2018 bude na pěti místech v kraji

Sportovní fanoušci se mohou začít těšit, stejně jako při letním klání pod pěti propojenými kruhy v brazilském Rio 2016 budou v České republice Olympijské parky i během zimních her v korejském Pchjongčchangu v únoru 2018. První z nich vyroste v Ostravě.

Poborského pohár míří do Karviné

Karviná – Regionální fotbalová akademie Moravskoslezského kraje vyhrála turnaj fotbalových akademií.

Předvolební speciál deníku: Jak splnila vláda své sliby?

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies