VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Zmodernizovali přejezdy na dráze vedoucí do Beskyd

Ostravice - Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) v úterý slavnostně ukončila loňskou modernizaci 15 železničních přejezdů na trati mezi Frýdlantem nad Ostravicí a Ostravicí. Hlavní přínos projektu vidí především ve zvýšení bezpečnosti drážní dopravy v tomto úseku a zajištění vyššího komfortu pro cestující.

14.5.2015
SDÍLEJ:

Jeden z patnácti přejezdů, které zmodernizovala Správa železniční dopravní cesty na trati mezi Frýdlantem a Ostravicí. To přispělo i k plynulosti silničního provozu. Foto: Deník/Marek Cholewa

Na trati mezi Frýdlantem a Ostravicí se tak zvýšila bezpečnost přejezdů a spolehlivost zařízení, zároveň se snížil vliv lidského faktoru.

Dalším pozitivním dopadem je zvýšení plynulosti provozu. „Prvořadým cílem modernizace přejezdů na trati mezi Frýdlantem a Ostravicí bylo zvýšení bezpečnosti provozu. Díky projektu je nyní možné navíc navýšit traťovou rychlost na 80 kilometrů za hodinu a rychlost pro přejíždějící silniční vozidla z dřívějších třiceti na padesát kilometrů za hodinu," shrnul už dříve generální ředitel SŽDC Pavel Surý.

Do Ostravice přijel Václav John, který v rámci SŽDC vede Stavební správu východ. Připomněl, že na přejezdech ročně zbytečně umírají desítky lidí. Podle něj se stavba pod Lysou horou mimořádně podařila, takže všichni, kteří se na ní podíleli, by měli cítit „železniční hrdost". Modernizaci přejezdů uvítal starosta Ostravice Miroslav Mališ. „U vlaků samozřejmě vidíme obrovský potenciál do budoucna. A co se týče stavby, proběhla úžasně. I úseky, které nebyly objízdné, se daly zvládnout," naznačil.

Stavbařům, kteří modernizaci dokončili už loni v listopadu, pomohla mírná zima. Pochvalovali si také vstřícnost místních úřadů a obyvatel. Projekt řešil výstavbu a rekonstrukci 15 světelných přejezdových zabezpečovacích zařízení na úrovňových kříženích regionální trati se silničními komunikacemi různých kategorií. Jeho součástí byla i obnova přejezdových vozovek a úprava příslušného železničního svršku a spodku.

Celkové náklady činí 179,5 milionu korun 127 milionů tvořila dotace, zbytek uhradil fond dopravní infrastruktury.

Autor: Marek Cholewa

14.5.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

31. ročník cyklistické Gracie startuje.

Na Gracii se vrací Marianne Vos

Exekuce.
DOTYK.CZ

Většina úvěrových firem jsou predátoři. Exekucím čelilo 843 tisíc lidí

Tečkování kol museli přesunout do biografu

Paskov Jarní značení jízdních kol připravili v Paskově už potřetí. Radnice ve spolupráci s Městskou policií Frýdek-Místek tak lidem nabídla možnost, aby si nechali svá kola zdarma označit takzvaným syntetickým DNA kódem, což v případě krádeže usnadňuje identifikaci.

AUTOMIX.CZ

OBRAZEM: Tyhle české sporťáky uměly i přes 300 km/h. A měly motory z tatrovek

Přestože má většina z nás kopřivnickou tatrovku zafixovanou z minulosti jako automobilku zaměřenou na luxusní "papalášské" limuzíny, případně jako výrobce nákladních aut, v historii najdeme i několik vozů, které se těmto definicím naprosto vymykají.

Chodce na dálnici u Třanovic srazil náklaďák

Tragická dopravní nehoda se stala dnes ráno před půl páté na dálnici D48 poblíž Třanovic. Chodce tam srazil náklaďák.

Třinec stoupá v žebříčku přívětivých měst

Po vítězství a zisku titulu Město pro byznys v Moravskoslezském kraji se Třinec stal šestým nejpřívětivějším městem pro podnikání v rámci České republiky.

Předvolební speciál deníku: Jak splnila vláda své sliby?

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies