VYBERTE SI REGION

Zmodernizovali přejezdy na dráze vedoucí do Beskyd

Ostravice - Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) v úterý slavnostně ukončila loňskou modernizaci 15 železničních přejezdů na trati mezi Frýdlantem nad Ostravicí a Ostravicí. Hlavní přínos projektu vidí především ve zvýšení bezpečnosti drážní dopravy v tomto úseku a zajištění vyššího komfortu pro cestující.

14.5.2015
SDÍLEJ:
Fotogalerie
7 fotografií
Jeden z patnácti přejezdů, které zmodernizovala Správa železniční dopravní cesty na trati mezi Frýdlantem a Ostravicí. To přispělo i k plynulosti silničního provozu.

Jeden z patnácti přejezdů, které zmodernizovala Správa železniční dopravní cesty na trati mezi Frýdlantem a Ostravicí. To přispělo i k plynulosti silničního provozu. Foto: Deník/Marek Cholewa

Na trati mezi Frýdlantem a Ostravicí se tak zvýšila bezpečnost přejezdů a spolehlivost zařízení, zároveň se snížil vliv lidského faktoru.

Dalším pozitivním dopadem je zvýšení plynulosti provozu. „Prvořadým cílem modernizace přejezdů na trati mezi Frýdlantem a Ostravicí bylo zvýšení bezpečnosti provozu. Díky projektu je nyní možné navíc navýšit traťovou rychlost na 80 kilometrů za hodinu a rychlost pro přejíždějící silniční vozidla z dřívějších třiceti na padesát kilometrů za hodinu," shrnul už dříve generální ředitel SŽDC Pavel Surý.

Do Ostravice přijel Václav John, který v rámci SŽDC vede Stavební správu východ. Připomněl, že na přejezdech ročně zbytečně umírají desítky lidí. Podle něj se stavba pod Lysou horou mimořádně podařila, takže všichni, kteří se na ní podíleli, by měli cítit „železniční hrdost". Modernizaci přejezdů uvítal starosta Ostravice Miroslav Mališ. „U vlaků samozřejmě vidíme obrovský potenciál do budoucna. A co se týče stavby, proběhla úžasně. I úseky, které nebyly objízdné, se daly zvládnout," naznačil.

Stavbařům, kteří modernizaci dokončili už loni v listopadu, pomohla mírná zima. Pochvalovali si také vstřícnost místních úřadů a obyvatel. Projekt řešil výstavbu a rekonstrukci 15 světelných přejezdových zabezpečovacích zařízení na úrovňových kříženích regionální trati se silničními komunikacemi různých kategorií. Jeho součástí byla i obnova přejezdových vozovek a úprava příslušného železničního svršku a spodku.

Celkové náklady činí 179,5 milionu korun 127 milionů tvořila dotace, zbytek uhradil fond dopravní infrastruktury.

Autor: Marek Cholewa

14.5.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto

Jablunkovští hasiči už jezdí k zásahům novým autem

Ilustrační foto

Mráz přeje lyžařům. Na svazích leží až metr sněhu

Kvůli poruše potrubí netekla voda v několika budovách. Školáci měli volno

Porucha vodovodního řadu v místecké ulici 17. listopadu zastavila vodu v několika ulicích. Vodaři předpokládali, že se jim poruchu podaří odstranit během několika hodin.  

Školáci zkrášlili autobusovou zastávku

Originální autobusovou zastávkou se může chlubit centrum Frýdlantu nad Ostravicí.

Další dětská hřiště ve Frýdku-Místku dostanou nový kabát

Děti se mohou těšit na opravená nebo v podstatě úplně nově vybudovaná dětská hřiště.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies