VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Zmodernizovali přejezdy na dráze vedoucí do Beskyd

Ostravice - Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) v úterý slavnostně ukončila loňskou modernizaci 15 železničních přejezdů na trati mezi Frýdlantem nad Ostravicí a Ostravicí. Hlavní přínos projektu vidí především ve zvýšení bezpečnosti drážní dopravy v tomto úseku a zajištění vyššího komfortu pro cestující.

14.5.2015
SDÍLEJ:

Jeden z patnácti přejezdů, které zmodernizovala Správa železniční dopravní cesty na trati mezi Frýdlantem a Ostravicí. To přispělo i k plynulosti silničního provozu. Foto: Deník/Marek Cholewa

Na trati mezi Frýdlantem a Ostravicí se tak zvýšila bezpečnost přejezdů a spolehlivost zařízení, zároveň se snížil vliv lidského faktoru.

Dalším pozitivním dopadem je zvýšení plynulosti provozu. „Prvořadým cílem modernizace přejezdů na trati mezi Frýdlantem a Ostravicí bylo zvýšení bezpečnosti provozu. Díky projektu je nyní možné navíc navýšit traťovou rychlost na 80 kilometrů za hodinu a rychlost pro přejíždějící silniční vozidla z dřívějších třiceti na padesát kilometrů za hodinu," shrnul už dříve generální ředitel SŽDC Pavel Surý.

Do Ostravice přijel Václav John, který v rámci SŽDC vede Stavební správu východ. Připomněl, že na přejezdech ročně zbytečně umírají desítky lidí. Podle něj se stavba pod Lysou horou mimořádně podařila, takže všichni, kteří se na ní podíleli, by měli cítit „železniční hrdost". Modernizaci přejezdů uvítal starosta Ostravice Miroslav Mališ. „U vlaků samozřejmě vidíme obrovský potenciál do budoucna. A co se týče stavby, proběhla úžasně. I úseky, které nebyly objízdné, se daly zvládnout," naznačil.

Stavbařům, kteří modernizaci dokončili už loni v listopadu, pomohla mírná zima. Pochvalovali si také vstřícnost místních úřadů a obyvatel. Projekt řešil výstavbu a rekonstrukci 15 světelných přejezdových zabezpečovacích zařízení na úrovňových kříženích regionální trati se silničními komunikacemi různých kategorií. Jeho součástí byla i obnova přejezdových vozovek a úprava příslušného železničního svršku a spodku.

Celkové náklady činí 179,5 milionu korun 127 milionů tvořila dotace, zbytek uhradil fond dopravní infrastruktury.

Autor: Marek Cholewa

14.5.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

HC Vítkovice Ridera – HC Oceláři Třinec 6:3

Oceláři na úvod Rona Cupu vyhráli

Sociální služby. Ilustrační foto.

Senioři nebudou muset docházet na úřad

Kam za zážitky nejen o víkendu? Inspirujte se na novém webu Tipy Deníku

Chcete mít přehled o kulturních, sportovních a dalších akcích ve všech regionech? Pak navštivte naši stránku www.tipydeniku.cz, kde najdete fůru inspirace co podniknout nejen o víkendu.

Muže zasáhl v Ostravici elektrický proud

Zásah elektrickým proudem se málem stal osudným pro jednačtyřicetiletého muže v Ostravici. Díky svědkům a záchranářům se ho ale podařilo oživit.

Prázdniny ve městě pokračují, zapojili se i strážníci

V soutěži Malý strážník, kterou pro děti v rámci Prázdnin ve městě uspořádala frýdecko-místecká městská policie, se malí zájemci mohli stát policisty.

Bývalý hotel Park se pomalu proměňuje

Stavební práce na bývalém hotelu Park v Hnojníku jsou v plném proudu.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení