Podle vedoucí odboru stavebního řádu a územního plánování Věry Pindurové se tak stalo. „Je to v podstatě opakování toho řízení,“ vysvětlila. - přečtěte si také: Trable s kravínem u Třince nekončí

Už v pondělí je setkání s občany

Se záměrem nesouhlasí část místních lidí. A kritici projektu dají o sobě vědět už v následujících dnech. Jednak se v pondělí 15. března koná setkání s občany, a to v oldřichovickém penzionu. „Je pravděpodobné, že to bude jeden z dotazů,“ naznačil šéf oldřichovického osadního výboru Marian Plucnar k akci, na kterou přijedou i zástupci radnice. Začátek je v 16 hodin.

Za týden se navíc o projektu jedná přímo na příslušném odboru radnice. Plucnar upozornil, že schůzky budou 19. března dopoledne hned tři. „O půl desáté je jednání o terénních úpravách, to se týká navážení zeminy z rekonstruovaného železničního koridoru,“ řekl. V půlhodinových intervalech se pak chystají schůzky k umístění stavby a k ochrannému pásmu. Plucnar se domnívá, že v pátek se na úřadu objeví „spíše zástupci“ nespokojených obyvatel. „Pravděpodobně se toho zúčastní člen osadního výboru,“ naznačil.

Osadní výbor se o tom baví pořád

Agricoop projekt prosazuje od roku 2001, firma však za devět let nezískala potřebná povolení. Lidé už v minulosti sepisovali petice, před časem svůj nesouhlas zopakovalo asi 45 z nich. A odhaduje se, že odpůrců projektu jsou stovky. „My se o tom bavíme prakticky na každém osadním výboru. Ti lidé jsou ve složité situaci,“ pravil Plucnar.

Podle něj jsou obyvatelé „sevřeni“ obrovskou nákladní dopravou na hlavním tahu a sběrným dvorem firmy Nehlsen. „A ze třetí strany se má stavět kravín,“ poznamenal. Uvedl, že zemědělská firma počítá se stavbou v mírném kopci, který má být zarovnán obrovským množstvím zeminy. Plucnar operuje s těmito čísly: 200 tisíc tun zeminy, což je odhadem 18 tisíc nákladních aut. „A to je zase problém pro občany. V tom provozu je to docela složitá záležitost,“ upozornil.

Předseda osadního výboru nepovažuje za šťastné, že kravín má stát v oblasti, kde se kupí problémy s dopravou. Lidé volají zejména po chodníku po Tyrskou a po kruhovém objezdu pod restaurací Napoleon, tyto stavby však nejsou na pořadu dne. „Ono to spolu všechno souvisí,“ naznačil. - přečtěte si také: Chodník po Tyrskou je nutný, připomněl Bolek

Dotace na mléko, dotace na kravín

Podle něj je zarážející i to, že zemědělská firma chce stavět velkokapacitní kravín částečně za evropské dotace v době, kdy jsou výkupní ceny mléka velmi nízké, a zemědělci proto volají po dalších dotacích. „Nevím, jestli je to zrovna rozumné,“ zamyslel se Plucnar. Připouští ale, že jde o argument, který stavební úřad nezohledňuje.