Ještě než se pustíme do samotného žebříčku, musíme si udělat jakousi pietu za vozy, které již v nabídce nejsou. Velká spousta levnějších kabrioletů i „polokabrioletů“ – tedy vozů s odnímatelným střešním panelem – vzala za své, a to většinou kvůli emisím a nákladnosti homologací. Částečně i kvůli tomu některé značky přestaly kabriolety vyrábět úplně. Koneckonců vzpomeňme na dobu, kdy takový Peugeot nabízel třeba modely 206, a později i 207 a 307 v kabrio variantách. Tato auta na trhu už dávno nejsou, a totéž platí třeba pro Opel Astra TwinTop, Ford Focus CC, Renault Megane CC, Volkswagen EOS a Golf Cabrio a další. Zmínit můžeme i poměrně „bizarní“ modely, jako byl třeba Ford StreetKa nebo Smart ForTwo Cabrio. To všechno byly více či méně dostupné kabriolety, jejichž pokračovatele dnes na trhu nenajdeme.

S novým offroadem jsme mohli ujet první desítky kilometrů
Nezničitelný univerzál: Vyzkoušeli jsme nový evropský offroad Ineos Grenadier

Co tedy na trhu najdeme? Seřadili jsme od nejlevnějšího všechny vozy, poskytující volné nebe nad hlavou až do ceny 1,5 milionu korun, a přihodili ještě dva navrch. Že se vám to zdá až příliš? Jak sami uvidíte, pořizovací cena skáče nahoru velmi rychle.

Poslední „polokabriolet“ – Fiat 500C od 504 900 korun

Fiat 500CFiat 500CZdroj: Se svolením Fiat

Aktuálně nejlevnější způsob, jak dostat na českém automobilovém trhu volné nebe nad hlavou, je u Fiatu. Jeho model 500C je posledním malým polokabrioletem svého druhu, má tedy odsouvací střešní panel, stále však zbydou nosníky střechy. I to se ovšem počítá.

Nejlevnější opravdový kabriolet – Mini Cooper Cabrio od 755 299 korun

Mini Cooper CabrioMini Cooper CabrioZdroj: Se svolením Mini

Nejlevnější skutečný kabriolet – tedy ten, jehož střecha sjede za záda posádky včetně střešních nosníků, je od britského Mini. Základní Cooper má stejně jako pětistovka od Fiatu cenu za roztomilost a v tomto případě i za hodnotu.

Puristická volba s manuální střechou – Mazda MX-5 od 831 050 korun

Mazda MX-5Mazda MX-5Zdroj: Se svolením Mazda

Na trhu už nezbylo příliš klasických puristických sportovních aut. Konkrétně ta s atmosférickým motorem a manuální převodovkou bychom spočítali na prstech jedné ruky. Dvoumístný roadster Mazda MX-5 ale nese tuto vlajku hrdě dál, a navíc je jediným vozem se střechou nikoliv elektrickou, ale ručně ovládanou.

Odvážná kombinace SUV a kabrioletu – Volkswagen T-Roc Cabriolet od 872 900 korun

Volkswagen T-Roc CabrioletVolkswagen T-Roc CabrioletZdroj: Se svolením Volkswagen

V novodobé historii vznikly jen tři SUV kabriolety. Po Nissanu Murano a Range Roveru Evoque je to právě Volkswagen T-Roc, který se vydává touto velmi odvážnou cestou, a aktuálně je na trhu jediný. Takže pokud se vám líbí představa SUV kabrioletu, nemusíte příliš přemýšlet nad tím, který koupit.

Dvoumístný sportovec z Mnichova – BMW Z4 Roadster od 1 212 900 korun

BMW Z4 RoadsterBMW Z4 RoadsterZdroj: Se svolením BMW

Protože se řada 2 nové generace aktuálně jako kabriolet nevyrábí, spadnul titul nejlevnějšího otevřeného vozu v nabídce BMW sportovnímu roadsteru Z4 v levnější verzi se čtyřválcovým motorem. Právě čtyřválec jde také dostat i s manuální převodovkou, chcete-li mít zážitek kompletní.

Čtyřmístný prémiový kabriolet poprvé – Audi A5 Cabriolet od 1 477 900 korun

Audi A5 CabrioletAudi A5 CabrioletZdroj: Se svolením Audi

Je vlastně podivuhodné, kolik kabrioletů je zcela osamocených ve svojí kategorii. Přesto jsou tu však dva modely, které si přímo konkurují – Audi A5 a BMW řady 4. I jejich cena téměř stejná. Vzato čistě subjektivním parametrem designu, slouží Audi v tomto případě jako konzervativnější volba.

Čtyřmístný prémiový kabriolet podruhé – BMW řady 4 Cabrio od 1 504 100 korun

BMW řady 4 CabrioBMW řady 4 CabrioZdroj: Se svolením BMW

Původně jsme si pro tento žebříček stanovili cenový strop ve výši 1,5 milionu korun, ale BMW řady 4, které nevešlo o pár tisícovek, dáváme zelenou už jen proto, aby tu Audi mělo konkurenta. Čtyřkové BMW je v souboji designů o dost extravagantnějším modelem, ve výsledku však často rozhodnou sympatie ke značce jako takové.

Jen těsně nad rozpočtem – Ford Mustang GT Convertible od 1 606 900 korun

Ford Mustang GT ConvertibleFord Mustang GT ConvertibleZdroj: Se svolením Ford

Tady už cenový strop překonáváme, spousta lidí si však pod pojmem kabriolet rádo představí americký svalnatý pony car. A tím úplně původním pony carem je přece Ford Mustang, jehož poslední generaci pořád koupíte bez střechy a s pořádným osmiválcovým pětilitrem pod kapotou.

Nejdostupnější luxusní kabriolet – Porsche 718 Boxster od 1 670 555 korun

Porsche 718 BoxsterPorsche 718 BoxsterZdroj: Se svolením Porsche

Na úplný závěr si cenově ještě o malý kousek odskočíme. Do výčtu nejlevnějších kabrioletů se vešlo vícero prémiových značek, ale je zajímavé ukázat si i to, kolik dáte za nebe nad hlavou u značky, jež je brána jako luxusní. Modelová řada 718 je branou do světa Porsche a neodmyslitelně do ní patří i dvoumístný roadster Boxster.