Kvůli nastalé situaci vytvořil boleslavský závod speciální tým, který situaci monitoruje a vyhodnocuje. Prognóza je však naprosto nejasná. „V souvislosti s koronavirem ponechávají někteří naši čínští dodavatelé své závody nadále zavřené nebo v nich výrobu rozbíhají pomalu,“ potvrdil vedoucího Komunikace podniku Škoda Auto Tomáš Kotera.

NEDOSTATEČNÉ ZÁSOBOVÁNÍ?
Aktuální dění může vést až k nedostatečnému zásobování automobilky potřebnými díly a subkomponenty, které se v Číně vyrábí. „Tyto díly se dodávají do různých závodů, kde se montují. Proto může být v případě nedostatečných dodávek postiženo i několik závodů,“ upřesnil Kotera.
U příslušných dodavatelů továrna nadále pozorně sleduje denní vývoj a průběžně vyhodnocuje potenciální rizika pro výrobu vozů.

Problémem údajně nejsou jenom chybějící komponenty ale je jím také nedostatek personálu. „Kvůli odjezdu mnoha lidí na novoroční čínské svátky se teď kvůli karanténám nemohou vrátit do zaměstnání,“ uvedl také předseda Odborů Kovo Jaroslav Povšík.
U přímých dílů to vypadá dobře, nemělo by dojít k žádnému ohrožení.
