Samotná výstava začala vernisáží v polovině března. „S průběhem vernisáže jsem byl velmi spokojen, samotná vysoká účast mě velmi překvapila. Vernisáže jsou hlavně akcemi, kde se setkávám se starými známými a hlavně spolužáky,“ vysvětloval Jan Bittner, který studoval malbu na ostravské univerzitě. Nyní pokračuje v odborném vzdělávání na Vysoké škole výtvarných umění na Slovensku studiem restaurování malby. Do frýdeckého Domu Pod Svícnem nezavítal poprvé, vystavoval zde již v roce 2003.

Kolekce obrazů frýdecko-místeckého rodáka je rozdělena na čtyři na sebe navazující části a oslovují už při vstupu do budovy. Stěžejní tři obrazy, které jsou vyvrcholením malířova souboru, zdobí výlohy antikvariátu Domu Pod Svícnem. Ústředním tématem je pro Bittnera symbolika. Pracuje s motivem kostela a dvanácti chleby, které odkazují na dvanáct apoštolů. Objevuje se zde i motiv stolu jako obětního stolu nebo chleba jako symbolu těla ovšem v nových podmínkách, v nových vztazích.

„Výstava je koncipována z bezprostředních reakcí na situace a zážitky v mém okolí. Myšlenky mne neustále nutí je prostřednictvím kresby a malby dále vyjadřovat,“ vypravoval Bittner. Hlavní díla se dostávají do prostoru modelováním papíru, který tvoří podklad. „Téma je opět stůl a tělo a malby jsou strukturovány, protože jsou otiskem doby. Jde tedy o papír sejmutý ze stolu. Nánosy tvoří prach, pavučiny, kyselé deště a exkrementy,“ komentoval Bittner.

Další část výstavy souvisí se stíny a odlesky reálných situací, které umělce při tvorbě inspirovaly. Jedná se o díla menších formátů, kde se mladý výtvarník zabývá také kompozičním a barevným řešením. To pak dále rozvíjí a zpracovává ve větších rozměrech. „Výhoda malých formátu je ta, že mohu okamžitě zachytit myšlenku nebo pocit,“ popisoval průběh své práce Bittner. Jan Bittner se však nebojí pracovat s barvou, výrazem barvy a stopou. Jednotlivé ukazatele mohou návštěvníka navést k chápání obrazů pouze znakem či symbolem až k jasnému vizuálnímu ukazateli skutečnosti.

MICHAELA HRNEČKOVÁ