V rámci kampaně #WeMakeEvents se také krnovský klub Kofola rozsvítí červeně
We Make Events doslova znamená „děláme události“, ale používá se spíš ve významu vytváříme události. WeMakeEvents je také název globální kampaně na podporu kultury kolabující pod tíhou koronavirových opatření.
Ve středu 30. 9. od 20 hod se v rámci happeningu Red Alert – Červený poplach najednou rozsvítí červenou barvou kluby, divadla i další budovy kulturního a sportovního dění. Akce má upozornit vládu i veřejnost na opomíjený sektor kultury a sportu, který zasáhla hygienická opatření obzvlášť tvrdě. V současné krizi způsobené koronavirem potřebuje celé odvětví okamžitou pomoc a podporu ze strany veřejnosti i vlády.
Červeně se rozsvítí jak legendární pražský podnik Roxy, kde se psala historie české klubové scény, tak Forum Nová Karolina nebo Bolt Tower v Dolních Vítkovicích. V Krnově se rozsvítí Kofola music club.
„Kofola club rozsvítí červeně. Jsem zvědavý, zda akci podpoří také ostatní kulturní zařízení, které fungují z našich daní,“ uvedl Martin Hradečný, soukromý provozovatel hudebního klubu Kofola. Už ani nepočítá, kolik koncertů bylo letos zrušeno nebo přeloženo.
Koncept WeMakeEvents vznikl v dubnu 2020 v Anglii, a postupně se z něj stal globální fenomén. Proto se 30. září v rámci akce Red Alert – Červený poplach rozsvítí po celém světě tisíce klubů, divadel a dalších kulturních center, aby se zvýšilo povědomí o současných dopadech pandemie v tomto oboru.
Cílem kampaně je ukázat, že se kulturní zařízení po celém světě dokážou spojit v duchu vzájemné podpory a solidarity. Kampaň už má dokonce svou hymnu „Stand As One“ (Postavte se jako jeden ), kterou napsal Joe Bygraves jako reakci muzikantů na lockdown.