Předchozí
1 z 5
Další

Na úvod jedna důležitá otázka, na níž je jednoduchá odpověď. Proč právě název Bopcorn? „Bo sme z Ostravy,“ směje se Bálková.
Popcorn z dílny ostravského páru se na scéně objevil loni během podzimu. Příběh za tímto nápadem se však táhne dál do minulosti. „Partner ochutnal v době studií v Americe sladký popcorn, který byl prý vynikající a naprosto jiný, než jaký se dal běžně ochutnat u nás. Jednoho dne jsme pak seděli u večeře a on naprosto odhodlaně prohlásil: ‚Už vím, v čem budeme podnikat. Budeme dělat popcorn‘,“ vypráví Bálková.

Dvojice Adina Bálková a Michal Klimas vyrábí popcorn pod značkou Bopcorn.Zdroj: Archiv Michala Klimase

„V tu chvíli jsem si pomyslela, že se zbláznil. Než jsem ochutnala první kuličku s příchutí arašídového másla… Následovalo osm měsíců, kdy byla kuchyně denně ulepená od karamelu a všeho možného. Veškeré glazury a směsi jsou naše originální receptury a všechny základní chutě vznikaly právě u nás doma,“ doplňuje počátky jejich podnikání.
V současnosti je možné koupit Bopcorn v devíti sladkých a třech slaných provedeních. Patří k nim tradiční slaná klasika, ale také čokoláda, česnek či malina s bílou čokoládou, jež z limitované valentýnské edice povýšila do stálé nabídky. Před Vánoci pak byla k dostání také perníková příchuť. Fantazii se opravdu meze nekladou.

Dvojice Adina Bálková a Michal Klimas vyrábí popcorn pod značkou Bopcorn.Zdroj: Archiv Michala Klimase

„Máme v plánu desítky příchutí, které nám naskočily v hlavě hned na začátku. Věříme tedy, že se nám jich co nejvíce podaří i zrealizovat. S mnohými nápady za námi chodí i sami zákazníci,“ říká Bálková.
Mezi nejoblíbenější příchutě patří karamel, čedar a česnek, které prý bývají nejrychleji vyprodané při různých akcích. Každá nová příchuť pak musí projít důkladným testováním. „Dáváme ji vždy ochutnat co největšímu množství lidí, přijímáme zpětné vazby a ladíme k dokonalosti,“ přibližuje.

Ilustrační fotoZdroj: Shutterstock

Za týden přijde na svět zhruba tisíc litrů nového Bopcornu. „Sami dva bychom to vše absolutně nezvládli. Jen balící proces od začátku do konce zahrnuje asi osm činností, jež obstarávají lidské ruce. Už po měsíci fungování nám tak bylo jasné, že musíme najmout brigádníky, kterých máme aktuálně sedm, mezi nimiž jsou rodiče či sestřenice,“ objasňuje.
Nejnáročnější je však úvodní část výroby. „Nejprve popcorn vypukáme, poté připravíme sladkou glazuru nebo směs. Stačí malá odchylka v čemkoli a už glazuru nemůžeme použít. Přesnost postupů je v tomto případě hodně důležitá,“ podotýká Bálková, jež se zároveň věnuje asociaci výběrové kávy a pořádá baristické národní soutěže a festivaly.

Dvojice Adina Bálková a Michal Klimas vyrábí popcorn pod značkou Bopcorn.Zdroj: Archiv Michala Klimase

Co je taktéž podstatné, Bopcorn není nějaká „umělotina“, ale poctivá pochoutka. Například na čedarový popcorn si tak suší a melou opravdový čedar, přidávat žádná drastická sýrová aromata podle svých slov nechtějí. „Vše se snažíme vyrábět ze surovin dostupných v naší zemi a ideálně je nakupujeme od lokálních dodavatelů. V každé příchuti najdete skutečné ovoce, zeleninu a další suroviny,“ zdůrazňuje.
Popcorn se ujal i za hranicemi Ostravy a prodává se například v Liberci, Brně, Sedlčanech nebo Znojmě. Na začátku dubna pak byl vzhledem k aktuální situaci uveden do provozu e-shop. Dvojice, jež za unikátní pochutinou stojí, má jasný cíl. „Budeme rádi, když se Bopcorn stane uznávanou značkou,“ dodává Bálková.
Takové přání se rozhodně může stát realitou.

Dvojice Adina Bálková a Michal Klimas vyrábí popcorn pod značkou Bopcorn.Zdroj: Archiv Michala Klimase