Ministerstvo dopravy a Moravskoslezský kraj házejí vinu jeden na druhého. Ministerstvo se ohání také tím, že i když se jednáním nebrání, nelze postupovat způsobem, který by nakonec z časového zpoplatnění vyjmul celou dálniční síť. Bez poplatku už se ostatně jezdí po bezmála dvou stech kilometrech dálnic. Stát se nechce vzdát snadného příjmu. Jenže stačí se podívat o pár kilometrů dál a hle, po dálnici mezi Frýdkem a Dobrou se od letoška nově může jezdit i bez známky. Důvod? Za obec, která o to usilovala dlouhé roky, se přimluvilo ministerstvo životního prostředí. Lidem v obci se prý kvůli husté dopravě špatně dýchalo.

Paradoxem je, že podle posledního celostátního sčítání dopravy byla intenzita dopravy na silnicích v blízkosti obou dálnic velmi podobná. Kde je tedy pomyslná hranice, kterou musí lidé v okolí silnic vydržet?

Celá dálniční síť bez poplatku je nesmysl. Když ale mají motoristé platit za dvanáctikilometrový úsek, který nikam nenavazuje a jde snadno objet, je nasnadě, že poplatek postrádá smysl.