Zdražily materiály, nejsou lidi, zakázek je přetlak. A ceny letí nahoru.

Ředitelství silnic to poznalo i na případu obchvatu Frýdku-Místku. Nekonečný příběh stavby, která se řeší od devadesátých let, teď napsal další pokračování. Druhou etapu obchvatu chtějí postavit jen dvě firmy. A to navíc o dost dráž, než se čekalo. Odhadovaná cena měla být 1,75 miliardy korun, firmy Strabag a Eurovia společně nabídly, že tuto část obchvatu postaví skoro za dvě miliardy, Metrostav ještě o skoro 400 milionů více.

Za kvalitu se platí, sic leckdy i za nekvalitu. Že si stát za obchvat připlatí, nakonec nemusí být až tak špatná zpráva. Firmy nebudou stavět za extrémně nízké ceny ze soutěží z minulosti, přičemž škudlily, kde se dalo. Na výsledku se to leckde projevilo. Podstatné je, aby se s druhou etapou obchvatu Frýdku-Místku konečně začalo něco dít. Levné zakázky už stát propásl, lidem ve městě je ale ve výsledku jedno, jestli to bude stát o čtvrtinu víc. Hlavně aby se po novém obchvatu brzy projeli. A ideálně bez hrbolů. Nový obchvat sice bude fajn, pokud by ale dopadl podobně jako třeba zvlněná dálnice u Ostravy, zůstala by pachuť.