Ten se ukázal jako posel dobrých zpráv. Řekl totiž, že ještě letos by mohla začít výstavba druhé etapy obchvatu Frýdku-Místku i dostavba obchvatu Třince v úseku mezi Třanovicemi a Nebory tam nejhůř na jaře.
Škarohlídové by řekli, že takových slibů měli plná ústa už mnozí Mátlovi předchůdci ve funkci. Faktem je, že tak blízko ještě zahájení obou staveb dosud nebylo.
Pro region jsou obě stavby klíčové. Místecká část obchvatu města, která se staví od loňského jara, by sama o sobě potíže s hustou dopravou ve městě nevyřešila. Až poté, co bude vybudována i druhá část, si motoristé budou moci s chutí zanotovat oblíbenou lidovku, že vede i okolo Frýdku cestička.
Do zpěvu bude i motoristům a lidem na Třinecku, až se postaví nový kus silnice. Tamní obchvat hutnického města, který dosud končí v poli a musí se tak sjíždět na silnice skrz centra obcí, je smutnou ukázku, jak i jednotlivci dokáží brzdit důležité dopravní stavby. To se ostatně ukázalo i v případě obchvatu Frýdku-Místku, který byl trnem v oku ekologickým aktivistům. Vyhráno ještě obchvaty nemají, stavby jsou ale na dohled.