Zrovna obchvat Třince dokonale ilustruje, jak rozporuplně úspěšným či neúspěšným ministrem dopravy vlastně byl. Od roku 2006, kdy začala intenzivní příprava obchvatu, se ve funkci vystřídalo deset lidí. Až tomu jedenáctému, tedy Ťokovi, se část stavby podařilo dokončit. Musel se vypořádat i s odchodem portugalských stavařů z rozestavěného projektu. Zároveň ale před třemi lety sliboval, že v roce 2019 bude stát i poslední část obchvatu z Nebor do Třanovic. Výsledek? Ještě se nekoplo do země.

Ve Frýdku-Místku se jedna část obchvatu od loňska staví, a to po dvaceti letech příprav, jenže druhá etapa se teprve soutěží. Jedna část obchvatu bez druhé přitom postrádá smysl.

A úseky dálnic bez poplatku? Mezi Frýdkem a Dobrou to šlo, mezi Ostravou a Místkem kupodivu ne. Čas dodělat resty už Ťok nedostane. Přesto za ním v regionu zůstane dobrá stopa. Povedlo se mu alespoň částečně to, co předchůdci nedokázali.