Čtyřiačtyřicet mrtvých a 218 těžce zraněných. Taková je bilance loňských dopravních nehod na silnicích Moravskoslezského kraje. Jde o nejlepší výsledek od roku 2003, kdy policisté evidují tyto údaje pro náš kraj.

Jak uvedl šéf moravskoslezské dopravní policie Jiří Zlý, dřívější statistiky s ohledem na územní a další změny v členění policejních regionů nejsou k dispozici.

Nejtragičtějším dnem byl pátek 18. srpna, kdy na silnicích vyhasly tři lidské životy. V tento den došlo také k nejzávažnější loňské nehodě. Stala se na dálnici D 1 na Novojičínsku, kde nákladní vozidlo řízené čtyřicetiletým Polákem narazilo do automobilu Opel Corsa jedoucího před ním v pomalé koloně.

Osobní vozidlo s polskou osádkou bylo vtlačeno pod další kamion a začalo hořet. Zemřel devatenáctiletý muž a devítiletá dívka, další dva cestující utrpěli těžká zranění.

„Řidič nákladního vozidla se dostatečně nevěnoval řízení,“ uvedl Zlý s tím, že po této tragické nehodě následovala rozsáhlá razie zaměřená na nákladní vozy.

Policisté kromě alkoholu a technického stavu zkoumali i to, co řidiči v kabině dělají.

„Někdy je to až k neuvěření. Víme o tom, že někteří během jízdy dokonce sledují video. To jsme ale během této akce nezjistili, netýkalo se to ani srpnové tragické nehody,“ doplnil Zlý.

Srpen se zařadil i na první smutné místo v měsíční statistice. V srpnu zemřelo sedm osob, druhé je září se šesti mrtvými. Naopak nejklidnější byl březen, kdy není hlášeno žádné úmrtí.

Vloni se nejvíce umíralo na Frýdecko-Místecku a Karvinsku (11), třetí je Ostravsko (9).

V minulém roce zahynulo také pět cyklistů. Jak zdůraznil Zlý, významnou roli sehrálo to, že nikdo z nich neměl přilbu. O život v uplynulých dvanácti měsících přišlo i patnáct chodců. Část z nich doplatila na to, že mimo obec neměla povinné reflexní prvky. „Zemřeli zbytečně,“ uzavřel Zlý, který by přivítal, kdyby povinnost mít reflexní prvky platila i v obci.