Podle dopravních policistů, kteří vycházejí ze statistik nehodovosti, se jedná o nebezpečný úsek, pokud se v asi kilometrovém úseku na silnici I. třídy přihodí během kalendářního roku dvacet a více nehod. U komunikací II. třídy se musí jednat o nejméně patnáct havárií. Do těchto kolonek například na území Frýdku-Místku spadá takzvaný Frýdecký les, ulice T. G. M. a okružní křižovatky u Tesca a Lidlu. Šestadvacetiletého řidiče Filipa Polacha z Palkovic trápí za volantem i další místa. „Podle mě je dost nebezpečná i křižovatka u přehrady Olešná. Nepřehledné křižovatky se najdou i v Palkovicích a Metylovicích. Někde by pomohla i vypouklá zrcadla," zamyslel se Libor Polach.
Na Třinecku a Jablunkovsku se velice často stávají nehody na přetížené silnici I/11. Jedna havárie se zde odehrála i v den, kdy místem projížděla prezidentská kolona. Ukázalo se, že běžný zásah by trval déle, než bylo v dané situaci možné. Třinečtí hasiči si ale poradili a uklizenou silnici předali policistům s dostatečnou časovou rezervou před průjezdem VIP kolony. Nebezpečný úsek lze najít třeba v Bystřici letos se tam stala i nehoda, při které se zranili čtyři lidé. Pokud jde o poslední rok, tragédie se nejčastěji stávají na hlavním tahu v Mostech u Jablunkova.
Za posledních třináct měsíců zde zahynuli dva lidé. Například v únoru přímo v prostoru bývalého hraničního přechodu zemřel řidič, který vjel do protisměru a narazil do kamionu. „Většina nehod, ke kterým vyjíždíme, se stává na té jedna jedenáctce," potvrdil včera mostecký hasič Tomáš Kohut. „Řekněme, že za rok jedeme ke dvaceti nehodám, z toho tak patnáct je ten obchvat," odhadl. Nejkritičtější je období od podzimu do února. Zvláštní kapitolou jsou vlakové nehody ty jsou nejčastější právě v okolí Třince a Jablunkova. Počátkem května zahynul pod koly vlaku muž, jehož zachytila souprava v Třinci-Lyž-bicích. Smrtelné následky měla i železniční nehoda, která se stala v polovině dubna v Bystřici. A fatálně skončila také únorová nehoda, při které srazil vlak chodce v Návsí.