Tomáš Tomeček převrátil svůj vůz na bok, Aleš Loprais dokončil speciálku na tažném laně. „Zpočátku šlo vše jako na drátkách,“ uvedl Aleš Loprais poté, co se nakonec díky pomoci asistenčního kamionu skvělého českého týmu Offroadsport.cz dovlekl do cíle rychlostní zkoušky. „Auto jelo prostě výborně. Neudělali jsme prakticky žádnou chybu. Zkuste si představit, že prostě máte den a že vám vychází vše, co uděláte, tak přesně tak nějak to bylo, tedy až do toho nešťastného okamžiku,“ líčil Loprais úvod etapy.

Ještě ve dvou třetinách trasy udávala tempo kamionů čtveřice De Rooy, Kabirov, Van Vliet a Loprais, která uháněla ve zběsilém tempu v minutovém rozestupu.

Na dvoustém kilometru se ale Lopraisova tatra zastavila s poruchou spojky a bylo evidentní, že Alešovi může pomoci pouze jiný soutěžící na trati odtažením. Poslední naděje svitla s projíždějící posádkou kamionu MAN Roberta Randýska, který jede jako rychlý doprovod týmu Offroadsport.cz Miroslava Zapletala. Randýsek zapojil tatru na lano a dotáhl ji až do cíle speciálu, protáhl ji i těžkými závěrečnými písky. „Děkujeme týmu Offroadsport.cz za nezištnou a profesionální pomoc, bez níž by nebylo možné v dakarské rallye pokračovat,“ vyznal se Loprais.

Velké problémy hlásil i tým Tomáše Tomečka. „V jednom momentu se cesta změnila v úvoz mezi stromy o šířce asi tři metry. Při objíždění zapadlých osobáků se při sjíždění zpět do úvozu přední pravé kolo tatry propadlo do půlmetrové vrstvy jemného písku a auto se pomalu převrátilo na pravý bok,“ líčil mechanik Radek Smolka z příborského Letka Racing Teamu.

Zpět na kola pomohl Tomečkovi parťák André Azevedo s další tatrou. Dalších asi čtyřicet kilometrů bylo pro Tomečka očistcem. „Jemný písek, zapadnutá auta i motorky komplikovaly jízdu a Tomeček si několikrát musel hledat cestu bokem přes vegetaci. Cíl byl vysvobozením, jediným pozitivem je, že po tom všem jsme zdraví, a hlavně pokračujeme dále v závodě,“ popsal Smolka.