Jde o konstrukci navrženou na míru podle konkrétních požadavků společnosti Salzburger Lokalbahnen.

„Vytvořili jsme vůz, který v této podobě nejezdí nikde na světě. Vyrobíme ho jen devět kusů, což je v dnešní době velkosériové výroby poměrně unikátní projekt. Nový střední článek souprav bude splňovat veškeré požadavky pro bezbariérovou přepravu," vysvětlil Josef Hušek, šéf společnosti Inekon Group, která zakázku získala v konsorciu s firmou Cegelec a právě s ostravskou Ekovou, jež se stará o montáž.

Hodnota zakázky je dvě stě milionů korun a hotova má být do konce roku 2013. Ještě letos se do města, kde se narodil skladatel Mozart, vrátí z Ostravy čtyři rozšířené a modernizované vlaky. První už je zpátky doma a prochází zkušebními jízdami, cestující by měl začít přepravovat v září. Příští rok projde úpravou pět souprav.

„Máme z minulosti dobré zkušenosti s českými firmami, proto jsme se na ně obrátili i při modernizaci našich příměstských vlaků. Že jsme udělali dobře, ukazuje i provoz prvního upraveného vlaku, který už teď máme ve zkušebním provozu," konstatoval Mattis Schindler ze společnosti Salzburger Lokalbahnen (SLB). Dřívějšími pozitivními zkušenostmi s tuzemskými firmami připomněl zakázky na opravy starých a montáže nových trolejbusů, které se už pro SLB u nás dělaly.