Škála spojů z Třinecka se rozšíří od 9. prosince. Dosud mají cestující z této oblasti k dispozici dálkové spoje národního dopravce Českých drah, které jezdí ve směru na Prahu vesměs po trase přes Karvinou a Bohumín. Přes Havířov jede pouze Ex152 Hutník, který však ČD chtěly zrušit.

Každý den mohou Třinečané a Těšíňané cestovat ráno na Prahu a večer v opačném směru až do Žiliny s konkurenčním soukromým RegioJetem. Všechny ostatní spoje mají konečnou v Havířově. Protože však soukromý dopravce vycítil zájem cestujících, prodlouží trasu několika svým spojům až do Třince. Za Havířovem bude zastavovat také v Českém Těšíně.

„Vedle už zavedeného žilinského spoje, protáhneme do Třince další tři spoje. Lidem z Českého Těšína, Třince a celé spádové oblasti se tak rozšíří nabídka komfortního cestování našimi dálkovými vlaky," řekl mluvčí RJ Aleš Ondrůj.

Lidé z Třinecka a Českotěšínska budou moci žluté vlaky využít nejen k cestě do vzdálených destinací, jakými jsou Olomouc nebo Praha, ale komfortně se svezou také do centra Ostravy, když vlaky RegioJetu staví ve stanici Stodolní.

„Z Třince na Stodolní to jsou pouhé tři zastávky. Cestující přitom budou moci čerpat veškerého servisu na palubě našich vlaků, včetně občerstvení, připojení k internetu nebo nabídky tiskovin," připomněl Ondrůj.

RegioJet bude jezdit až k Tatrám

Spoj, který nyní jezdí každý den mezi Prahou a Žilinou, bude zajíždět dále na východ. „Připravujeme prodloužení trasy tohoto spoje. Nyní jednáme o tom, zda budeme zajíždět do Martina nebo až do Popradu. Z Prahy by tento spoj proti dnešnímu času odjížděl o půl hodiny dříve," řekl mluvčí.

Další novinkou je nasazení speciálních vagonů, o které mají zájem různé skupiny cestujících. Dopravce nyní připravuje dva vagony Charter, které bude řadit k soupravám podle objednávky. „Registrujeme zájem o pronajímání celých vagonů například pro pracovní jednání v průběhu cesty, nebo pro přepravu školních kolektivů na výlety. Tyto speciální vagony nám umožní poptávku uspokojit," dodal Ondrůj.