Informoval o tom mluvčí AWT Petr Jonák. Překládač umí přemísťovat i silničními návěsy a výměnné nástavby. „Výhody stále populárnější kombinované dopravy tak budou moci ve větší míře využívat i silniční dopravci. Hned prvním zákazníkem se stal jeden z největších evropských silničních dopravců, společnost Ewals Cargo Care. Otevřený terminál Ostrava-Paskov patří k několika málo soukromým otevřeným terminálům v České republice, a je tak klíčovým místem pro stále významnější kombinovanou dopravu mezi železnicí a silnicí. Nachází se na strategickém místě,“ vysvětlil Jonák.

Rozšíření nabídky služeb je podle něj dalším vstřícným krokem k zákazníkům. „Možnost překládat i silniční návěsy posunuje naši skupinu mezi špičky terminálových operátorů, kteří nabízejí tuto službu,“ uvedl Martin Cetl, kterým má ve skupině AWT na starosti veškerou spedici a kombinovanou dopravu.

Nový překládač Hyster 45-27 IH dokáže uzvednout až pětačtyřicet tun, při manipulaci do vyšší, druhé řady až čtyřiadvacet tun. „Zkratka IH znamená, že je stroj vybaven kleštinami pro manipulaci s návěsy a výměnnými nástavbami. Skupina AWT si zcela nový stroj pronajala na pět let s možností jeho odkoupení kdykoli v průběhu nájmu i po jeho skončení. Spolu s novým strojem Hyster používá terminál Ostrava-Paskov i vlastní překládač Kalmar. Vedle odbavení ucelených vlaků i jednotlivých vozových zásilek terminál nabízí rovněž překládku, svoz a rozvoz kontejnerů.

Provoz na terminálu byl zahájen v roce 2007. Za poslední tři roky se počet přeložených kontejnerů více než zpětinásobil a v roce 2010 přesáhl dvacet tisíc,“ dodal Jonák.