„V návaznosti na zvyšující se zájem zákazníků rozšiřujeme i nabídku. Poptávka se zvyšuje u takzvaných suchých potravin, více se prodávají například luštěniny a mouka. Obdobné to je u mléčných výrobků. Biopotraviny tvoří na celkovém prodeji v marketech stále velmi nízký podíl. Tržby za jejich prodej se ale postupně zvyšují. Do budoucna počítáme s dalším rozšířením nabídky biopotravin v našich prodejnách Albert a Hypernova,“ uvedl Libor Kytýr, mluvčí společnosti Ahold, která je v ČR provozuje.

Narůstající poptávka vyznavačů zdravého životního stylu se projevuje při nákupech i v prodejnách Tesco. Podle mluvčí společnosti Jany Matouškové výsledky sledování prodejů i průzkumy mezi zákazníky ukazují, že zdravější životní styl preferuje stále více lidí. „Zdravější potraviny nakupují více obyvatelé větších měst. Zvyšuje se i počet zákazníků, kteří chtějí přesnější informace o tom, co potraviny obsahují. Netýká se to jen nákupu biopotravin. Lidé také častěji sahají do regálů pro zdravější verzi i u zdánlivě běžných výrobků, jakými jsou šunka nebo debrecínská pečeně,“ dodala mluvčí Tesca.

I přes zvyšující se poptávku tvoří biopotraviny méně než procento tuzemské spotřeby potravin. Loni za ně lidé v České republice utratili zhruba tři čtvrtě miliardy korun. Specializovaný producent a obchodník, který na severovýchodě republiky nabízí ekologicky produkované výrobky včetně ovoce a zeleniny, neočekává, že nárůst prodeje biopotravin bude příliš strmý. „Na jaře se objevily v marketech biopotraviny z dovozu. Konkurence je zdravá, ale jsem zastáncem toho, aby se na pulty tuzemských obchodů dostávala hlavně biozelenina a ovoce od našich zemědělců,“ dodal ekofarmář.