Například v prodejnách Albert si mohou lidé koupit tašku z papíru, která stojí 5,90 koruny, tedy stejně jako standardní plastová taška. Podle Libora Kytýra, mluvčího společnosti Ahold, která supermarkety Albert provozuje, jde o pilotní projekt. „Po dvou měsících uvidíme, jestli se taška osvědčí. Pokud ano, tak nabídku rozšíříme i do hypermarketů Hypernova, které rovněž provozujeme,“ dodal Kytýr.

Tesco jako alternativu k tenkým jednorázovým igelitovým taškám nabízí tašku ze stoprocentní juty. Podle Evy Williams chce dát Tesco svým zákazníkům na výběr. Buď sáhnou po igelitce, které budeme i nadále nabízet zdarma, nebo zvolí ekologickou variantu, tašku pro opakované používání. S taškou, která vyjde na čtyřicet korun, může podle Williams při běžném používání zákazník nakupovat i déle než pět let.

Nové biotašky zavádí i Interspar, který pro zákazníky připravil biotašky vyrobené na bázi bramborového škrobu. Jedna vyjde na devět korun. Oslovení zákazníci v anketě nepovažovali případné nahrazení tenkých igelitek za ekologické či bio tašky za větší problém. Uváděli například, že by obchodníka kvůli tomu určitě neměnili. Ne všichni jsou ale rozhodnuti biotašku si koupit. Například Martin Nováček si už nosí svou tašku do obchodu a nespoléhá na igelitky. Teodora Milatová zase dává většinou nákupy do batohu.