Vytoužený obchvat Třince sice výrazně ulevil dopravě v regionu, chybějící část obchvatu od Nebor do Třanovic se ale zatím stavět nezačala. Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) se stále potýká s problémy.

Zhotovitel stavby, kterého ŘSD vybralo v tendru, se zakázky kvůli průtahům vzdal. Uplynuly lhůty, kterými byla jeho nabídka vázána. Poté, co vítězná společnost z tendru už zakázku nechtěla, oslovilo ŘSD druhou firmu v pořadí. Pokud neuspěje ani tam, osloví další stavební firmy.

Za zdržením v přípravě stavby stála zejména dvě vyvlastňovací řízení, která byla napadena stížností u Nejvyššího správního soudu. Ten svým rozsudkem vrátil celý proces znovu na začátek. Krajský úřad vydal stavební povolení téměř na celou stavbu silnice, jenže všechna tři vydaná stavební povolení byla napadena.

„V současné době probíhá poslední vyvlastňovací řízení. ŘSD se v květnu podařilo domluvit s majitelem vyvlastňovaného pozemku na odkupu,“ upřesnilo ŘSD.

Nová silnice, která uleví zejména Ropici, Stříteži a Hnojníku, kudy denně jezdí tisíce aut a kamionů, bude měřit 5,4 kilometru.

Předpokládaná cena stavby je zhruba 2,58 miliardy korun bez DPH. Po dokončení stavebních prací, což by mělo nastat v roce 2022, se řidiči snadno po obchvatu Třince od hranic se Slovenskem dostanou až na dálnici D48 mezi Českým Těšínem a Frýdkem-Místkem. Zjednoduší se i doprava pro průmyslové podniky z okolí.

Vyhráno ale stále ještě není.

„Připomínky ke stavebnímu povolení předložil jeden z obyvatel Třanovic, takže právníci pracují na jejich rozkladu,“ konstatovalo ŘSD. Pokud vše vyjde, stavět se začne ještě letos.