Muž, který oslaví příští rok padesátiny, říká, že při hledání nového místa tehdy den co den pečlivě pročítal noviny a zaškrtával inzeráty.

„V podobné situaci se nedávno ocitl můj kamarád. Když jsem mu poradil, ať zkusí hledat inzerát v novinách, jen se pobaveně usmál. A dodal, že je jiná doba,“ říká Pavel. Oslovené firmy potvrzují, že nové zaměstnance v současnosti už nejčastěji hledají přes sociální sítě, často využívají i doporučení svých zaměstnanců na vhodné kandidáty.

„Nástroje našich personalistů jsou standardní. Využíváme služby internetových portálů, naopak personální agentury v současnosti neoslovujeme. Často využíváme i doporučení našich zaměstnanců, kteří v oblasti, kde nového zaměstnance potřebujeme, bydlí,“ odpověděl mluvčí Severomoravských vodovodů a kanalizací Ostrava Marek Síbrt.

Rita Gabrielová ze společnosti Globus tvrdí, že pokud chce firma skutečně oslovit své budoucí zaměstnance, musí s nimi komunikovat přes sociální sítě. „Vhodné kanály volíme podle pozice pro některé se vyplatí použít facebook, pro jiné zase LinkedIn. Často se osvědčí i doporučení našich zaměstnanců,“ doplnila.

Zuzana Mánková ze společnosti Tieto Czech řekla, že vůči klasickým inzerátům a náborovým kampaním obecně jsou už lidé imunní.

„V současné době nám nejlépe funguje přímé oslovování na sociální síti LinkedIn, na druhém místě je pak doporučení stávajících zaměstnanců. Zároveň se snažíme jít kandidátům naproti a náborové aktivity kreativně inovovat podle toho, co kandidáti chtějí a potřebují,“ upřesnila mluvčí Tieto Czech.

Podle personalistky firmy GASCONTROL Denisy Macurové hledá tato společnost nové pracovníky často ve vlastních řadách. „V několika případech u nás pracuje otec i syn nebo někdo z rodiny. Dále využíváme webové portály Práce, Jobs, Teamio a Superkariera. Nabídky tam umístíme na 30 dnů, přihlásí se obvykle několik desítek lidí a z těch si pak vybereme,“ poznamenala Denisa Macurová.

Personální manažerka Veolia Energie ČR Lenka Kviatkovská míní, že pro tuto energetickou společnost je nejúčinnějším způsobem inzerce na pracovních portálech. „Rovněž ale využíváme inzerci v místních novinách nebo místních TV kanálech, především v malých městech. V minulém roce jsme začali využívat sociální sítě Facebook pro dělnické a technické pozice a pro pozice specialistů síť LinkedIn,“ dodala manažerka Veolie.