Zatímco dosud se ale kampaň zaměřovala na učitele, výchovné poradce, rodiče a jejich děti končící základní školní docházku, od října se její záběr rozšiřuje na školáky z nižších tříd a lidi v produktivním věku a nezaměstnané, kteří by se mohli rekvalifikovat pro práci v technických oborech, řekla novinářům generální ředitelka ARR Pavla Břusková.
Kampaň i ve své druhé etapě zahrnuje podle své mluvčí Evy Kijonkové spolupráci se zaměstnavateli, středními a vysokými školami, oborovými sdruženími, rekvalifikačními a poradenskými středisky a úřady práce. "Cílem je, aby si veřejnost všimla požadavků podniků a investorů v Moravskoslezském kraji na řádově tisíce technicky zdatných dělníků i manažerů," uvedla.
Zájem o rekvalifikace roste
Nynější zacílení kampaně může podle mluvčí ostravského úřadu práce Svatavy Baďurové v kraji zvýšit zájem o rekvalifikace u stovek lidí. "Předpokládám, že ten zájem se může výrazně zvýšit, především, když se najde úzká provázanost se zaměstnavateli. V minulosti mnohdy lidé na rekvalifikace rezignovali, protože neviděli tu koncovku, tedy to, že skutečně zaměstnání získají," řekla Baďurová ČTK. V prvním pololetí projevilo zájem o rekvalifikace v kraji na 5300 lidí, což je o přibližně o 600 více než loni.
"Projekt ještě nefunguje, ale z těchto čísel se dá usuzovat, jaká je realita. K vyššímu počtu rekvalifikací pomohly evropské peníze, nyní by se zájem mohl posílit o další stovky lidí, pokud bude poměrně vysoká jistota nalezení zaměstnání," uvedla mluvčí. Nejvíce lidí se loni na severu Moravy rekvalifikovalo v počítačových kurzech, na druhém místě byli nedostatkoví svářeči - těch díky rekvalifikacím v kraji přibylo 590. Poptávka po kvalifikované pracovní síle na severu Moravy rychle stoupá díky budované nošovické automobilce Hyundai, která přitáhla další investory a subdodavatele. Sever Moravy loni přilákal investice za 54 miliard korun, což je nejvíce ze všech regionů Česka.
Druhá nejvyšší nezaměstnanost
V Moravskoslezském kraji je druhá nejvyšší nezaměstnanost v zemi, aktuální míra je kolem 10,5 procenta, což je zhruba o čtyři procenta více než průměr v ČR. Práci si v regionu přes úřady hledá okolo 70.000 lidí. Rozšířená etapa kampaně ForTech potrvá o rok déle než její první část a končí na jaře 2009. Ostravská agentura ARS, která opět vyhrála soutěž na realizaci projektu, otevře pro dospělé zájemce o technická studia poradny, počítá například s organizací turnaje pro zhruba 50 škol ve stolním fotbale, chystá také výjezdy dětí do Technického muzea, na veletrhy Invex či Autosalon. Moravskoslezský kraj na komunikační kampaň ForTech uvolnil tři miliony korun. Podle marketingového průzkumu, který si nechaly zpracovat kraj a ARR, první etapa kampaně ovlivnila 88 procent učitelů a výchovných poradců a 30 procent rodičů.