Například jazyková škola Cloverleaf zaznamenala meziroční nárůst počtu zájemců o studium jazyka o téměř 15 procent. O pětinu více klientů než před rokem má v regionu jazyková škola Hello.cz. "Díky tomu, že vznikají i průmyslové zóny v Ostravě, je nárůst mnohem větší než v posledních letech. Je tady hodně nových korejských firem, které mají zájem o jazykové vzdělávání. Odhaduji, že proti minulému roku je nárůst studentů 20 procent," řekl ředitel jazykové školy Hello.cz Ivo Táborský. Zároveň ale přiznal, že nové klienty škola získala tak, že nové investory sama vyhledala a oslovila s nabídkou jazykového vzdělávání.

"Ve srovnání se stejným obdobím loňského roku jsme zaznamenali nárůst klientů se zcela konkrétní představou o studiu jazyka s cílem využít tuto nezbytnou dovednost v budoucím zaměstnání," řekl Dalibor Krčmář, jednatel a spolumajitel školy Cloverleaf. Podle Krčmáře nastane největší poptávka po vzdělávání v angličtině, až začne Hyundai fungovat a až se rozběhnou pravidelné subdodavatelské vztahy. "Pak totiž bude už zcela jasné, že nejen dodavatel pneumatik, ale také recepční či správce areálu bude muset umět mluvit a psát anglicky. Postihne to zkrátka i oblasti, které byly doposud nutnosti domluvit se anglicky ušetřeny," odhadl Krčmář.

Na sever Moravy a do Slezska loni směřovalo rekordních 54 miliard korun investic, z toho 31 miliard korun představuje investice jihokorejské společnosti Hyundai do stavby výrobního závodu v Nošovicích na Frýdecko-Místecku. Továrna se letos začala stavět, sériová výroba by měla začít v březnu 2009. Hyundai přilákal do regionu i řadu subdodavatelských firem.