„Za prvních pět pracovních dnů centrum navštívilo přes tisíc zájemců, z nichž bezmála osm set ihned vyplnilo dotazník, a zaregistrovalo se tak do firemní databáze,“ uvedl Petr Vaněk, mluvčí společnosti Hyundai Motor Manufacturing Czech (HMMC), a doplnil, že registrovaní uchazeči budou následně pozváni k testům a pohovorům, poté jim bude nabídnuto konkrétní zaměstnání. „Je nám jasné, že ne všichni, kdo se zaregistrovali, se skutečně stanou našimi zaměstnanci, protože si to mohou mezitím rozmyslet, dostat jinou nabídku jinde, nebo také neuspět u testů,“ vysvětlil dále Jiří Havlín, šéf náborového týmu Hyundai. Automobilka by tak podle jeho slov byla spokojena, kdyby se úspěšnost u náboru pohybovala někde kolem třiceti procent.

Havlínův korejský kolega Rae-Wook Hong pak přiblížil, že letos chce továrna do výroby přijmout patnáct set lidí. „Vysoký zájem nás pochopitelně těší. Důležité však je, aby byl zájem o práci rozprostřen v průběhu celého roku, protože takovou armádu nejsme schopni přijmout najednou,“ doplnil Hong s tím, že náborové centrum bude Hyundai provozovat minimálně dva až tři roky. A na co vlastně Hyundai láká? Nezaměstnané samozřejmě na možnost konečně získat práci. Kvůli avizovaným nadstandardním platům, jejichž výše však zatím nebyla specifikována, ale zájem o práci v automobilce projevují i lidé, kteří dnes nějakou profesi vykonávají.

„Pracoval jsem donedávna jako montér telekomunikačních zařízení, ale dal jsem výpověď. Chtěl bych totiž zkusit něco nového, nabrat zkušenosti, mít lepší peníze,“ osvětlil například svůj zájem o práci v podbeskydské továrně jednadvacetiletý Jiří Kusý z Palkovic. Automobilka počítá s tím, že drtivá většina přijatých zaměstnanců bude pocházet z Moravskoslezského kraje. V areálu továrny proto nepočítá s tím, že by pro „přespolní“ pracovníky postavila ubytovnu. Pro lidi z tohoto regionu má však k dispozici firemní autobus, který nyní vozí zaměstnance do nošovické zóny z Ostravy a Frýdku-Místku. Od března pak má tato linka jezdit i z Karviné, Havířova a Nového Jičína.