Do provozu by pak měla být uvedena ke konci letošního roku. Právě nyní probíhá instalace jedné z klíčových technologií, drátotahu. „Fosfátování je operací následující po žíhání materiálu. Jde o nanesení vrstvy fosfátu na drát a jeho protažení na požadovaný průměr,“ vysvětluje investiční ředitel Třineckých železáren Radek Olszar.
Žíhané a fosfátované dráty pak směřují zejména do automobilového průmyslu, jsou však potřebné i ve strojírenství a využívají se také například pro výrobu ložisek. Nová linka bude mít poloautomatický provoz, do kterého bude uvedena nejpozději na přelomu prosince a ledna.
Do plného provozu však už nyní směřuje nová zušlechťovací linka, v železárnách druhá v pořadí. Investice za zhruba 250 milionů korun započala v loňském roce. „Rozšířili jsme stávající halu s první zušlechťovací linkou a navýšili tak kapacitu tepelně zpracovaných tyčí kalením a popouštěním, což zlepšuje jejich mechanické vlastnosti,“ popisuje Radek Olszar.
Ocelové tyče procesem tepelného zpracování získávají lepší vlastnosti při pevnosti. Právě ty je předurčují k uplatnění ve strojním a automobilovém průmyslu. Typickými výrobky ze zušlechtěných tyčí jsou například pevnostní spojovací díly, táhla, hřídele, pružiny či stabilizátory. Na lince nyní probíhá poslední ladění technologie.
Kolaudace zušlechťovací linky má proběhnout v nejbližších dnech, poté začne vyrábět plnou kapacitu.
K dalším investicím letošního roku patří také stavba nové loupací linky za 700 milionů korun. V letošním roce probíhají stavební práce na nové hale.
Firma v neposlední řadě pracuje na kompenzaci emisí CO2. „Připravujeme projekty, jež povedou ke snížení naší i globální uhlíkové stopy, a to zejména v oblasti energetiky, kde to je technicky možné,“ doplňuje investiční ředitel.