Při pátečním slavnostním podpisu smlouvy o smlouvě budoucí na koupi 2,7 hektaru pozemku s městem Třinec to uvedli zástupci společnosti. Investice do závodu na výrobu automobilových součástek dosáhne asi 420 milionů Kč, díky ní bude vytvořeno na 200 pracovních míst. Továrna začne vyrábět počátkem roku 2009. "Podpisem smlouvy startuje nejvýznamnější investice v průmyslové zóně Baliny," uvedla starostka města Věra Palkovská. Prezident gumárenské skupiny Matador Štefan Rosina řekl, že třinecká továrna bude stejná, jako má skupina ve slovenské Dubnici nad Váhom. "Bude mít zhruba i stejné výrobky. Vyrábět bude tři základní produkty, nosič desky, výztuhu do dveří a horní střešní okenní rámy," uvedl. Investorem je společnost Matador-DongWon, ve kterém Matador drží 65 procent a DongWon zbylou část. Mezi zhruba dvěma stovkami zaměstnanců továrny bude asi 70 procent dělníků. Podle viceprezidenta Matador Automotive Rudolfa Rusnáka bude stavba závodu zahájena v srpnu, na jaře 2008 by se mělo začít s instalacemi technologií a náběh do sériové výroby se plánuje začátkem roku 2009. Hlavní subdodávky do třinecké továrny budou podle něj z nynějších výrobních provozů ze strojírenských firem skupiny Matador na Slovensku. Menší část bude z Koreje. Rosina bez dalších podrobností uvedl, že firma má zájem vytvořit lepší podmínky odměňování než je standard v regionu. Průměrná mzda v Moravskoslezském kraji je okolo 18.400 korun. Vlastníci závodu podle Rosiny rovněž počítají s tím, že postupně se dubnický i třinecký závod specializují jen na výrobu některých komponentů a zbylé si budou vyměňovat. Stavba nošovické automobilky Hyundai začala letos na jaře. Díky této největší loňské investici v zemi musí třinecká radnice v poslední době odmítat investory, které před časem marně lákala. "Nemáme jim absolutně co nabídnout," uvedla Palkovská. Podle ní je v rámci aktualizace strategického plánu města třeba hledat další volné plochy, které by byly vhodné pro investory.