„Hlavním cílem regionálního značení výrobků je zviditelnění regionů se zachovalou přírodou a využití jejich socioekonomických výhod. Značka přidává výrobkům jejich hodnotu – původ v určitém výjimečném území – a zamezuje zneužití jména a symbolů regionu výrobci zvenčí,“ uvedl Leszek Richter z PZKO Jablunkov. Dodal, že regionální značení „Domácí výrobky“ nemá nahrazovat existující značky nebo jim konkurovat. Jeho smyslem je zdůraznění původu výrobku. „Značení je určeno nakupujícím přímo v regionech. Turistům, kterým dovoluje objevovat region a užívat si jeho atmosféru novým a netradičním způsobem, a místním obyvatelům, kteří mohou nákupem značených výrobků podporovat ,své´ místní výrobce,“ zdůraznil Richter. Na zítřejším semináři vznikne pracovní skupina, která bude spoluvytvářet pravidla certifikace, měl by být schválen i název a grafický motiv v logu.