Většinou očekává, že se pak tato položka na jeho účtu neobjeví, opak je však často pravdou. Pomalu ale přibývá podniků, kde vodu nabízejí automaticky. Deník zjišťoval, jak si v tomto stojí ty frýdecko-místecké.

„Vodu zákazníkům už od otevření naší restaurace nabízíme a neúčtujeme. Vždy jim ji doneseme s citronem a mátou," prozradil restauratér Radomír Čepán z Gyros & Grill Baru. Stejně tak se k této službě staví i známá restaurace U Císaře. Opačný přístup mají v kavárně Bon Café. „Máme takovou zkušenost, že čím dál víc lidí si chodí jen na sklenku vody a pak zase odejdou, proto ji nenabízíme. Samozřejmě něco jiného je, pokud jde o nějakou starší paní, která potřebuje nutně zapít léky," odůvodnila přístup kavárny servírka Ivana Boškovová. „Jinak panáka vody automaticky podáváme ke kávě," dodává. Ani pizzerie Babylon se k požadavku kohoutkové vody nestaví příliš vstřícně, svým zákazníkům ji zde účtují.

„Do restaurací sice moc často nechodím, ale když požádám o vodu, mám pocit, že si mě obsluha akorát podezřívavě prohlíží a myslí si, že snad nemám na tu balenou," stěžuje si Zdeňka Hradilová z Frýdku-Místku. Podobnou zkušenost má i Nikol Gatingerová ze stejného města. „Obsluha sice většinou bývá vstřícná, ale kohoutkovou vodu si pak účtují," dělí se o své zkušenosti. Naopak Michal Racík je v tomto ohledu spokojený. „Hospoda, kam chodíme, vodu nabízí a neúčtuje," prozrazuje. Restaurace, které vodu nenabízejí nebo ji účtují, nejčastěji argumentují tím, že je taky stojí peníze. Celkové náklady této služby, tedy asi půl litru kohoutkové vody plus obsluha, nepřesahují deset korun.

JANA OPOČENSKÁ