Letiště Ostrava je od 25. února plně akreditováno jako letiště provozované za podmínek CAT II ICAO. To znamená, že tři a půl kilometru dlouhá vzletová a přistávací dráha letiště má takové technické vybavení, aby mohla přijímat letouny i za velmi nízkých dohledností, to znamená za mlhy.

Již od září 2007 do června dalšího roku procházelo letiště řadou stavebních úprav, které běžely za plného provozu letiště. Byla provedena kopmletní výměna světelného a navigačního zařízení. Měsíce, jež následovaly, byly ve znamení komplexních testů systému. „Podle požadavků Úřadu pro civilní letectví jsme ještě v posledních měsícícch museli doplnit a zprovoznáit přehledový systém pro vozidla pohybující se po letištních plochách. To je nutné proto, aby řídící věž měla přesný přehled o vozidlech pohybujících se na vzletové a přistávací dráze a v jejím těsném okolí,“ upřesnil ředitel ostravského letiště Lubomír Vavroš. Letiště se tak stalo druhým nejmoderněji vybaveným letištěm v české republice, hned po pražské Ruzyni. „Dali jsme si tak dárek k padesátému výročí letiště, které letos slavíme,“ dodal Vavroš.

Letiště ze svých zdrojů proinvestovalo do systému téměř 115 milionů korun. Součástí těchto investic bylo také rozšíření pojezdové dráhy E. „Dokončení procesu certifikace letiště pro provoz za nízkých dohledností vnímám velmi pozitivně. Vedle samotného faktu, že se letiště dostává na vyšší úroveň, je to významné i pro využívání projektů, které v rámci čerpání evropských prostředků budeme na letiště v budoucnosti realizovat,“ uvedl první náměstek hejtmana Moravskoslezského kraje Miroslav Novák.