První fáze modernizace nezávislého otevřeného terminálu kombinované dopravy v Paskově tak je dokončena. Celkem již skupina AWT do svého terminálu investovala přes 110 milionů korun.

„Paskovský terminál patří k několika málo otevřeným překladištím v zemi a díky své strategické poloze plní v Moravskoslezském kraji v podstatě funkci veřejného logistického centra. Kombinovaná doprava nabízí vedle jiných výhod možnost ekologičtějších přeprav a odlehčení dnes tolik přetížených dálnic a silnic,“ řekl ředitel skupiny AWT Bohumil Bonczek.

„Zájem o tento způsob přepravy stále roste, což kromě stoupajícího počtu manipulací dokazuje i dnešní účast našich partnerů na slavnostním otevření zrekonstruovaného terminálu. Jsem poctěn, že svým zákazníkům můžeme nabídnout ještě kvalitnější a rychlejší služby,“ dodal Bonczek.

První etapa modernizace terminálu Paskov trvala přibližně tři měsíce. Během této doby zde byla prodloužena stávající manipulační kolej včetně úpravy jejího zhlaví, vystavěny dvě zcela nové téměř třísetmetrové koleje, vybudován železniční přejezd, provedena drenáž, kanalizace a odvodnění ploch a zpevněna třetina, tedy deset tisíc metrů čtverečních, manipulační plochy.

Na její části byla také položena zámková dlažba. „Paskovský terminál vyrostl na někdejším brownfieldu. Zároveň tak řeší využití již nepotřebných průmyslových areálů. A v tomto chceme pokračovat. Kdybychom zde nevybudovali překladiště, stály by tady pořád polorozpadlé nevzhledné budovy. A co je ještě podstatné, rozšířením služeb můžeme nabídnout práci dalším lidem, zvlášť v regionu zatíženém nezaměstnaností,“ doplnil Bonczek.

Terminál nově disponuje čtyřmi překladači Kalmar a Hyster, které mohou manipulovat až s pětačtyřicetitunovým nákladem. Vlečku tvoří devět kolejí a celodenní provoz na ní zajišťují dvě posunující lokomotivy. Vedle překládky, svozu a rozvozu kontejnerů, návěsů a výměnných nástaveb nabízí terminál Paskov rovněž odbavení ucelených vlaků i jednotlivých vozových zásilek.