„Ještě před několika týdny funkční železniční most ve Znojmě byl nejprve rozřezán a poté roztaven společně se surovým železem v konvertorech na ocel, z níž bylo odválcováno přibližně 3600 metrů nových kolejnic,“ prozradila tisková mluvčí Třineckých železáren Dušana Chreneková.

Pětasedmdesátitunový starý železniční most, který bude v nejbližších týdnech nahrazen novým, překlenoval Vídeňskou ulici ve Znojmě. Dva technici jej v polovině března autogenem rozřezali a specializovaná firma jej odvezla na sever Moravy, kde byl most použit znovu jako vstupní surovina – ocelový šrot – pro výrobu kolejnicové oceli.

Vzhledem k tomu, že pro výrobu jedné tuny oceli spotřebují třinecké konvertory přibližně 300 kilogramů ocelového šrotu, posloužil starý znojemský železniční most k výrobě zhruba 225 tun oceli, z níž byly posléze vyrobeny železniční kolejnice v délce zhruba 3600 metrů.

Železniční kolejnice jsou tradičním výrobkem produkovaným v Třineckých železárnách od roku 1878, tedy více než 130 let. Skupina Třinecké železárny – Moravia Steel prodává kolejnice, které patří mezi velmi žádané produkty skupiny, do celého světa. K nejvýznamnějším odběratelům třineckých kolejnic patří země Evropské unie, Blízký východ, Kanada i USA. Kolejnice vyrobené v Třinci jsou v téměř 50 zemích světa a jsou například součástí koridorů v Německu (DB), Švýcarsku (SBB) nebo jedné z nejdelších železničních tratí vedoucí od Káhiry až po Súdánské hranice.