Na železničních podvozcích se přepravují klasické kontejnery nebo celé návěsy kamionů, které v cílové stanici převezmou jiné silniční tahače.

Logistika nákladní železniční dopravy už je natolik koordinovaná, že je možné vlaky přepravovat i zboží, které musí být v cíli v řádech hodin. Například z terminálu v Paskově pravidelně do Itálie vyjíždějí cisterny s mlékem.

S využitím nejmodernější manipulační techniky trvá překládka jednoho vlaku jen půl hodiny. „Každý týden v terminálu odbavíme více než desítku kontejnerových vlaků, které nahradí stovky kamionů. Vlaky do Paskova míří z klíčových evropských přístavů v Rotterdamu, Koperu, Terstu, Hamburku nebo z vnitrozemského dopravního uzlu v italské Veroně," vysvětlila mluvčí společnosti AWT Katherini Koláčková.

Paskovský terminál těží ze strategické polohy v centru moravskoslezských průmyslových zón, v blízkosti dálnice a také slovenské a polské hranice. Za provozu je neustále rozšiřován, aby stačil pokrývat poptávku. Nárůst přeložených kontejnerů se počítá v tisících každý rok. Počet 42 690 manipulací z roku 2011 v Paskově letos překonali už v srpnu, přičemž předpokládají, že do konce roku jich bude až 70 tisíc.

„Původně byly v terminálu dvě pracovní místa, dnes zde pracují tři desítky zaměstnanců. Terminál je postupně modernizován a rozšiřován. Současná skladovací kapacita činí 2400 kontejnerů," doplnila mluvčí Katherini Koláčková.

Související články: Modernizace terminálu je hotová