Dopravní podnik Ostrava (DPO) je nakonec prodal ve veřejné soutěži. Koupila je za více než dva miliony korun společnost Gepard Express Alberta Fikáčka, který se výrazně angažuje v pomoci Ukrajině a tramvaje chce nakonec z Ostravy na Ukrajinu dostat i za cenu, že za ně musí zaplatit.
Prodej tramvají
Prodej celkem 26 tramvají vyplývá z registru smluv. Na podpis smlouvy upozornil jako první server MHD-Ostrava.cz. Gepard Express za ně zaplatí 2,259 milionu korun.

Primátor Ostravy Macura v dubnu uvedl na Twitteru, že ze souboru 26 vozidel na prodej vyčlení provozuschopné tramvaje jako pomoc Ukrajině. K tomu ale nakonec vůbec nedošlo.
Albert Fikáček uvedl, že počítá s tramvajemi z Ostravy pro provoz v ukrajinském městě Nikolajev (Mykolajiv) na jihu země. „Tramvaje zde slouží například i k rozvozu pitné vody,“ řekl Fikáček.
Zklamání z Ostravy
Postup Ostravy je pro něj zklamáním, zvláště v souvislosti s přístupem jiných měst. „Příští týden by měly odjet na Ukrajinu trolejbusy z Brna, které dopravní podnik věnoval zdarma. Na Ukrajinu mají putovat zdarma i tramvaje z Prahy či trolejbusy z Jihlavy,“ řekl Fikáček.

Podle svých slov zatím řeší i možného sponzora nákupu ostravských tramvají, je ale připraven tramvaje zaplatit i ze svých zdrojů.
Fikáček kupuje celý soubor 26 tramvají za vyvolávací cenu. Jde o 20 tramvají T3 a 6 tramvají T6A5, některé jsou jen na náhradní díly. Rozprodej souvisí s postupnou náhradou novějšími vozidly, zejména Škoda 39T ForCity Smart.
Primátor Macura v pátek ráno na článek reagoval na Twitteru: "Pokud jde o T3, hledání koncového uživatele trvá déle, než se předpokládalo. Proto se DPO rozhodl darovat na Ukrajinu T3 až z druhé tranše tramvají, které budou letos vyřazovány," komentoval rozhodnutí mimo jiné Macura.