Aktuálně pendolino zvládá podle jízdního řádu trasu za 3 hodiny a 16 minut. Reálně ale vlaky jedou ještě déle: podle dat na stránkách Babitron měl například vlak SC 505 zpoždění za poslední dva týdny v průměru 24 minut. Podobně se prodloužily jízdní doby i u dalších dálkových spojů.

Tramvaje DPO jsou na prodej.
Ostravský dopravní podnik zahájil velký výprodej, v nabídce je 26 tramvají

V letošním jízdním řádu jsou na trase zahrnuty dopady výluk v úsecích Poříčany – Velim (resp. krátkodobě v srpnu až po Kolín), Ústí nad Orlicí – Brandýs nad Orlicí a modernizace železničních uzlů Pardubice a Přerov.

„V příštím roce bude dále pokračovat modernizace stanice Pardubice. Pracovat se ještě bude také na rekonstrukci úseku Ústí nad Orlicí – Brandýs nad Orlicí. Po jejím dokončení se od července 2023 vrátí na koridorovou trať přes Českou Třebovou dálková doprava z odklonové trasy přes Vysočinu. Výlukové plány na rok 2023 počítají i s pracemi na rameni Přerov – Ostrava,“ dodal mluvčí Správy železnic Dušan Gavenda.

Prodej bunkru („řopík“) SLO VEČ ROP3OP, 17. dubna 2022 v Opavě,
Koupit si bunkr v MS kraji? Není to vůbec drahé, jenže, co pak s ním!

Podle něj je návrat k přibližně původním cestovním dobám mezi Prahou a Ostravou možný nejdříve od konce příštího roku s jízdním řádem pro rok 2024.

Otázkou ale zůstává, jak dlouho. Na trase se chystají ještě další akce, například modernizace koridoru mezi Pardubicemi a Chocní (2026) či proměna uzlu Česká Třebová (2024).