Velkoplošné reklamy na vlaková spojení SC Pendolino mezi Prahou a Brnem či Vídní se objevily na jaře v ulicích Ostravy. U části cestujících vzbuzují zaslouženě nepochopení. „Nechápu, jaký smysl má, že v Ostravě jsou reklamní billboardy na vlakové spojení mezi Prahou a Brnem. Nikdo přece nepojede z Ostravy do Brna pendolinem přes Prahu,“ kroutila včera hlavou nechápavě při pohledu na billboard u vlakového nádraží v Ostravě-Svinově cestující Jana Kovářová. „My se samozřejmě snažíme oslovit také zákazníky, kteří necestují pouze mezi Prahou a Ostravou, ale snažíme se propagovat pendolino i na jižní větvi. Pendolina jezdí do Bratislavy a Vídně, zájem cestujících je stále větší a větší,“ uvedl mluvčí Českých drah Ondřej Kubala. Průzkumy podle něj ukázaly, že i když je někdo z Ostravy, může cestovat velmi často pendolinem i třeba z Prahy do Bratislavy anebo využít komfortní vlak při cestě do Vídně, byť s přestupem. „To znamená, že to není výsměch Moravskoslezskému kraji a Ostravě. Chceme ukázat, že je tady taková nabídka, že když budete v Praze na jednání a potřebujete na jednání do Vídně, tak jste tady zvyklí na naprostý komfort a luxus ve vlacích SC Pendolino a na to, že jezdí naprosto včas. Tak můžete tento komfort využít také na jiných linkách než na těch, na kterých jste zvyklí,“ dodal mluvčí Českých drah Ondřej Kubala. Jižní „pendolinová“ větev mezi Prahou, Brnem, Vídní a Bratislavou se podle něj rozjížděla později než severní větev mezi Prahou a Ostravou. Náměstek pro osobní dopravu generálního ředitele Českých drah Jiří Kolář přesto připustil, že ne všichni musejí mít pro tyto billboardy pochopení. „Uznávám, že billboardy ne〜jsou až tak vhodné v Ostravě. Nicméně berte to jako možnou propagaci naší jižní větve, protože ta nemá zatím zdaleka takovou naplněnost jako severní větev. I když severní větev se také rok rozjížděla, než si našla své zákazníky. To znamená, že my se snažíme trošku větší kampaní teď propagovat jižní větev, Brno, Vídeň a Bratislavu,“ řekl náměstek Jiří Kolář.