Komfortnější cestování v regionálních i dálkových vlacích a zkrácení jízdních dob. To jsou podle Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) hlavní přínosy modernizace třetího rychlostního koridoru v úseku mezi stanicemi Bystřice nad Olší a Český Těšín. Akce za více než dvě a půl miliardy korun, která odstartovala v květnu 2009, je nyní definitivně u konce.

Mluvčí SŽDC Pavel Tesař připomněl, že stavba řešila optimalizaci traťových úseků Bystřice nad Olší Třinec a Třinec Český Těšín a současně přestavbu třinecké železniční stanice. „V rámci akce se provedla kompletní obnova železničního spodku v rekonstruovaných kolejích a rekonstrukce mostních objektů a trakčního vedení. Konečným výsledkem bylo zvýšení traťové rychlosti až na 140 kilometrů za hodinu pro klasické skříně, pro vlaky s výkyvnými skříněmi v některých úsecích až na 160 kilometrů v hodině," zdůraznil Pavel Tesař s tím, že použitím moderního zabezpečovacího zařízení ve stanicích a na trati došlo i ke zvýšení bezpečnosti. Práce zahrnovaly rovněž výstavbu podchodů a zřízení bezbariérových přístupů.

„K většímu pohodlí a bezpečnosti cestujících na nádražích přispělo zvýšení nástupních hran na nástupištích a rekonstrukce osvětlení. Stanice a zastávky byly rovněž vybaveny novým informačním zařízením. Na stavební práce v rámci optimalizace navázala výstavba zastávky Třinec centrum, která výrazně zkrátila docházkovou vzdálenost na vlaky pro velkou část obyvatel města," konstatoval mluvčí SŽDC. Celkové náklady stavby činily téměř 2,7 miliardy korun bez daně, státní organizace ale počítá s až dvoumiliardovou dotací. Na koridoru nejvíc vydělaly Lyžbice kromě nové zastávky se zde podařilo dojednat i výstavbu podjezdu.