Už od šedesátých let je hlavní náplní činnosti pražské Pragovky výroba převodovek. Vyrábět automobily v tehdy ještě samostatných Vysočanech se na samém počátku dvacátého století rozhodly dvě velké strojírenské firmy, První českomoravská strojírna a Ringhofferovy závody. Od roku 1927 patřila Pragovka nově ustavenému koncernu ČKD. První automobil, postavený v licenci italské firmy Isotta Fraschini, vyjel z bran továrny v roce 1908, o rok později následovaly vozy stavěné podle vzoru francouzských vozů Charon a Renault - v prosinci 1909 se pak poprvé objevilo jméno Praga. Už v té době ale továrna uvažovala o vlastních vozech, pod vedením konstruktéra Františka Kece byl prvním vlastním typem Mignon (1911), následovaný Grandem (1912) a Alfou (1913). První světová válka ale znamenala přerušení nadějně nastartovaného podniku, který se během ní specializoval na nákladní vozy. Typ Praga V, který uvezl až pět tun nákladu, se dokonce stal základním nákladním vozem rakousko-uherské armády. Během 20. let se automobilka dostala do čela žebříčku československých výrobců. V roce 1929 bylo v provozu přes 13 tisíc automobilů Praga, o rok později opustil brány závodu stejný počet vozů, jaký vyrobili všechny ostatní českoslovenští výrobci dohromady - roční výroba celé země se tehdy pohybovala kolem 15 tisíc automobilů. V té době továrna vedle osobních automobilů produkovala také nákladní vozy a motocykly, vyvíjela a vyráběla tanky, letecké motory i celá letadla. Například lehký tank LT vz. 38 je považován za jeden z nejlepších strojů počátku druhé světové války. Československá armáda je už ale do své výzbroje nestihla zařadit, ve velkých objemech je ale pod označením Pz.Kpfw.38(t) používal německý Wehrmacht - tvořily značnou část jednotek, které v roce 1940 porazily francouzskou armádu. Od poloviny války byla vlastní výroba zastavena a továrna vyráběla motory a převodovky a opravovala tanky. Po druhé světové válce se znárodněný podnik zaměřil na nákladní vozy. Po typech RN, RND a ND přišel nejznámější poválečný výrobek se značkou Praga, vojenský automobil V3S, který vyjel naposledy z bran továrny v červnu 1964. Produkce „vejtřasek“ potom sice pokračovala ještě více než čtvrtstoletí, výrobcem ale byla nejprve letňanská továrna Avie (od roku 1961) a kariéra všestranného a odolného vozu skončila koncem osmdesátých let výrobou v Bratislavských automobilových závodech. V devadesátých letech se továrna nepříliš úspěšně pokoušela navázat na své slavné dny s univerzálním automobilem UV80, jeho výroba ale skončila v čáslavské Pragovce v roce 2004. Příliš se neuchytily ani terénní motocykly se značkou Praga. Loni v červnu pak koupila licenci na značku britská firma International Truck Alliance. Ta hodlá nové vozy se jménem Praga na kapotě vyrábět v polském Lublině, a to prý už od letoška.