Když ji ve středu večer Dopravní podnik Ostrava prezentoval ve svých martinovských dílnách a významnost chvíle podtrhl světelnou show promítanou na ni samou i okolí, byla první tramvaj Škoda ForCity Smart v Ostravě sotva pár hodin.

Ředitel Dopravního podniku Ostrava Daniel Morys při prohlídce nových tramvají v plzeňském výrobním závodě společnosti Škoda Transportation.
Šéf DPO Morys: Koupili jsme pro Ostravu nejmodernější tramvaje v zemi

Slavnostního okamžiku se zúčastnil také jezdec rally Paříž-Dakar Karel Loprais, který ji nejprve pokřtil a poté se na ni podepsal.

První z dvoučlánkových krasavců brzy po Ostravě začne najíždět potřebných 20 tisíc kilometrů, aby do něj pro dalších 20 tisíc kilometrů testovacích jízd mohli nastoupit lidé.

Ještě několik kusů dorazí z plzeňské výrobny Škoda Transportation, drtivá většina nových vozů však bude vyrobena přímo v Ostravě v závodě Škoda Ekova, který firma v minulých měsících koupila.

Po stadlerech jde znovu o nejmodernější tramvaj, která bude v Ostravě jezdit, je bezpečnější, tišší, sedačky jsou dostupné bez schůdků, má unikátní odlévaný podvozek, který by neměl nikdy zrezivět a spoustu dalších vychytávek.

Místecká v Ostravě. Ilustrační foto.
Tramvaje v Ostravě na měsíc zmizí z Místecké, čeká je návrat do 90. let

Dodávka nových tramvají pro Ostravu se zdržela kvůli covidu. Všech čtyřicet tramvají, objedná-li DPO i zbylých pět, stálo 1,9 miliardy korun. Velkou část nákladů pokryje dotace. Do tramvaje se vejde až 200 cestujících, z toho 60 míst je k sezení.