Mluvčí společnosti OMV Česká republika Viktor Kučera dodal, že lidé stále více nakupují pečivo, bagety, využívají i rozšiřující se nabídky teplé kuchyně. „Patří k tomu také prodej novin, časopisů, případně alkoholu. Rostoucí zájem je určitě vyvolán i tím, že pumpy jsou otevřeny nonstop a lidé nemusejí ani stát třeba ve frontě jako v obchodech. Roste koupěschopnost, proto si člověk zboží u pumpy nakoupí, i když je dražší než třeba v supermarketu,“ uvedl mluvčí OMV. Údaje o tom, jakým podílem se na tržbách společnosti podílí právě doplňkový prodej u pump, ale podle něj firma nezveřejňuje.

Také u ostravské benzinové pumpy Esso obsluha uvedla, že velký zájem je mezi motoristy o kávu, bagety a různé druhy pečiva. „Často lidé také u nás podávají sportku, zvyšuje se i podíl těch, kteří dobíjejí kredit do mobilu,“ uvedla pracovnice čerpací stanice. Majitel havířovské pumpy známé společnosti, který chtěl zůstat v anonymitě, uvedl, že právě rostoucí zájem zákazníků nutí rozšiřovat nabídku. „Jsme pumpa, která stojí v městské zástavbě. Odhaduji, že devadesát procent tržeb u nás udělají stálí zákazníci. I podle jejich požadavků se snažíme rozšiřovat nabídku,“ dodal majitel pumpy.

Obdobné zkušenosti uváděli i další oslovení pumpaři. Jak velký podíl na jejich tržbách tvoří právě doplňkový prodej, uvést nechtěli.