„Také vletošním roce evidentně dochází kporušování zákona oochraně spotřebitele. Povánoční slevy se obdobně jako letní výprodeje staly nedílnou součástí fungování trhu. Přes některé výhody přinášejí ale také řadu případů, kdy je porušen zákon oochraně spotřebitele izákon ocenách,“ uvádí Sdružení obrany spotřebitele ve své tiskové zprávě.
Nabízené slevy podle obránců spotřebitelů totiž ne vždy odpovídají skutečnosti. „Sezonní slevy jsou doprovázené velkou reklamní kampaní, která má ovšem hlavně za cíl dostat zákazníky znovu do obchodů,“ upozorňuje mluvčí SOS Ivana Picková. Někteří spotřebitelé si také stěžují, že uzlevněného zboží není uváděna původní cena, ale pouze cena nová. „Případně si zákazníci stěžují, že prodejci na zboží poskytují pouze šestiměsíční nebo roční záruku, protože je ve slevě, případně zjiných důvodů. To samozřejmě není pravda, ipro spotřební zboží vsezonní slevě platí dvouletá záruka,“ dodává koordinátorka ostravské poradny SOS Marcela Reichelová.
Podle informací spotřebitelů se vněkterých obchodech stává, že původní cena, za kterou se zboží prodávalo před dvěma dny, je navýšena, aby prodávající vzbudil zdání, že sleva je vyšší, než je tomu ve skutečnosti. Také vtomto případě jde podle SOS oporušení zákona oochraně spotřebitele.