Ostravští zastupitelé se po delším váhání rozhodli, že se připojí k memorandu o budoucí spolupráci a postupu při zavádění této karty. Rozhodnutí odkládali hlavně kvůli nedostatku informací a necelé čtvrtmiliardě korun, které by zavedení kartového systému stálo. Žádali také, aby text memoranda byl upraven a město mělo možnost odstoupit od zavazující spolupráce například z finančních důvodů.
„Nyní jsme si všechno s ostatními partnery vysvětlili, máme potřebné informace. Myslíme si, že existuje prostor pro další rozhovory o detailech projektu,“ vysvětlil ostravský primátor Petr Kajnar (ČSSD). Moravskoslezská karta by měla sjednotit všechny typy karet, které dosud v regionu fungují tak, aby bylo možné použít jednu kartu pro různé druhy služeb. „Občanům by měla Moravskoslezská karta zjednodušit cestování veřejnými dopravními prostředky, může například sloužit k placení parkovného, vstupu do městského či obecního zařízení, nabízí se používat ji i jako nosiče statistických dat o využití dopravních prostředků a jako nosiče elektronického podpisu,“ vysvětlil náměstek hejtmana pro dopravu Pavol Lukša (KDU-ČSL).
Celý projekt by měl začít fungovat za tři roky, jeho realizace by měla stát asi čtvrt miliardy korun. Většina má být financována z evropských fondů, patnáct procent nákladů by měly hradit subjekty, které se na něm podílejí – tedy města a obce. Rozdělení podílu spoluúčasti bude ještě předmětem budoucích jednání. Bez moravskoslezské metropole by projekt pravděpodobně skončil ještě dříve, než začal, protože Ostrava tvoří základnu sytému. Náměstek hejtmana Lukša si myslí, že by neúčast Ostravy zkomplikovala zejména financování celé akce. V Moravskoslezském kraji lidé v současnosti využívají okolo 200 tisíc čipových karet, většinu z nich v dopravě. Univerzální čipová karta už platí například v Plzeňském kraji.