Kdysi samostatné šachty byly slučovány už v minulých letech a trend pokračuje. „Společnost OKD činí další kroky ve své komplexní restrukturalizaci, která byla zahájena v polovině roku 2013, a jejímž cílem je nastavit podnikání firmy na efektivnější a udržitelnou úroveň při současné mimořádně náročné situaci na černouhelném trhu," informoval mluvčí OKD Marek Síbrt.

Už na konci roku 2013 společnost OKD přestěhovala své generální ředitelství z centra Ostravy do objektu Dolu Darkov v Karviné. 

Od 1. ledna 2015 dochází ke spojení závodů Darkov a Karviná a vzniká Důlní závod 1. Pracovní skupina zvažovala možnost připojení posledního z důlních provozů v karvinské části revíru - Závodu Důl ČSM. Nakonec se rozhodla především s ohledem na možné budoucí rozvojové projekty zachovat provoz samostatný s novým názvem Důlní závod 2. Závod Důl Paskov na Frýdecko-Místecku se od roku 2015 přejmenuje na Důlní závod 3.

Pro lidi staré názvy

Protože pro laickou veřejnost jde o nic neříkající názvy, bude Deník i nadále ve svém zpravodajství používat názvy jednotlivých činných i již uzavřených šachet k přesnějšímu určení lokalit. Dále proto bude informovat o šachtách ČSA, Darkov, ČSM, Lazy nebo například Dukla, František či Barbora.

Šachty jsou spojeny i v podzemí

Vzhledem k tomu, že důlní provozy na Karvinsku jsou propojeny pod zemí, považuje vedení OKD za logické je sloučit i po organizační stránce na povrchu. Spojení závodů Darkov a Karviná by mělo přinést řadu synergických efektů.

„Jde pochopitelně především o zvyšování efektivity v období, kdy černouhelné společnosti na celém světě bojují o přežití a ročně se jich tisíce zavírají. Společnost OKD snižovala v roce 2013 a 2014 náklady napříč celou společností s výjimkou opatření vedoucích ke zvyšování bezpečnosti. Současné strategické rozhodnutí nám pomůže například v situaci, kdy je na některém z pracovišť nedostatek pracovníků, a na jiném nejsou naopak ve své profesi aktuálně potřeba. Budeme je moci flexibilně přesouvat. Pozitivní efekty se projeví i v administrativě," říká nový ředitel Důlního závodu 1 Boleslaw Kowalczyk.